اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س):

با مقوله حجاب شعاری برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) گفت: متاسفانه امروز در جامعه ما با مقوله حجاب سطحی برخورد شده و کار ریشه‌ای و عمیق صورت نمی‌گیرد.

با مقوله حجاب شعاری برخورد می‌شود

زینب طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز صدور فرمان کشف حجاب و روز حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب یکی از ضروریات احکام دینی ما است و برای آن در هیچ یک از عالمان دینی در این موضوع جای شبهه‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم همین حقایق دینی را به شکلی که برای جوان قابل لمس باشد، ارائه دهیم، می‌توانیم بخش اعظمی از بانوان جامعه را به سوی حجاب و عفاف ترغیب کنیم.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به اینکه تمایل به خودنمایی در ذات زنان وجود دارد ابراز داشت: اگر بخواهیم موضوع حجاب را برای بانوی جوانی که این تمایل در ایشان در بالاترین سطح خود وجود دارد تبیین کنیم، باید راه‌های استدلال برای توجیه منطقی علت‌های آن را آموخته باشیم.

وی گفت: باید دلایل متقن برای جوان در زمینه حجاب ارائه کرد که این دلایل بتواند بر تمایل ذاتی مبنی بر خودنمایی غلبه کند.

طالبی افزود: بدحجابی محصول یک‌سری تمایلات ذاتی زن است که به طور صحیح به آن جهت داده نشده و راه‌های ارضای آن به صورت مباح برای او گشوده نشده است.

وی با اشاره به دستورات قرآن به حفظ حجاب ابراز داشت: اگر بتوانیم آیات حجاب و عفاف را به صورت صحیح برای مردم تبیین کنیم، بسیاری از بدحجابی‌ها برطرف خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) ادامه داد: مشکل ما در عدم پرداخت صحیح و علمی به موضوع حجاب است که موجب شده بسیاری از بانوان در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: باید ثمرات حجاب و آسیب‌های بدحجابی برای بانوان به درستی و با استفاده از روش‌های روانشناسانه تبیین شود تا آنان بدانند در صورتی که تمایل خودنمایی را در خود کنترل کنند، به چه مواهبی دست پیدا خواهند کرد.

طالبی اظهار داشت: اسلام برای تمایل به تبرج در زنان راه‌هایی گذاشته و آن را در محیط خانوادگی مباح شمرده است اما اگر این موضوع به سطح جامعه کشیده شود، موجب آسیب‌های بسیاری خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در جامعه ما در زمینه حجاب و عفاف وجود دارد ابراز داشت: این موضوع نشان می‌دهد که هر کس در جایگاه خود نتوانسته است این موضوع را به خوبی ترویج و تبلیغ کند.

مدیر اساتید معاونت آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در جامعه ما به صورت شعاری با مقوله حجاب برخورد شده است افزود: اگر هر نهاد و شخصی وظیفه خود را به درستی انجام می‌داد، امروز شاهد این وضع نبودیم.

وی گفت: متاسفانه امروز در زمینه حجاب و عفاف تنها به اقدامات مقطعی بسنده می‌شود، در نتیجه هیچ‌گاه به نتیجه درستی نمی‌رسیم.

طالبی با اشاره به اهمیت مسئله حجاب اظهار داشت: امنیت اخلاقی خانواده‌ها و امنیت اجتماعی بانوان به حجاب بستگی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما با مسئله‌ای به این اهمیت که استقرار خانواده و امنیت روحی و اخلاقی جوانان به آن بستگی دارد، به نحوی شعاری برخورد می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) ابراز کرد: با مسئله حجاب نباید سطحی برخورد کرد و اساسی نگاه کردن به این مسئله مستلزم این است که تمام جایگاه‌های فرهنگی جامعه با تمام توان در این حوزه وارد شوند.

وی اضافه کرد: کارهای ضربتی در این حوزه جواب نمی‌دهد و کارهای اساسی گر چه زمان‌بر است اما ثمرات بسیاری دارد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول