اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

نقش راهبردی زنان در جامعه تبیین شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود تأکید کرد: مأموریت بسیج بانوان با توجه به سیره امام راحل(ره)، تعمیق و اثربخش کردن نقش راهبردی زنان در جامعه اسلامی است و باید این نقش در جامعه تبیین شود.

نقش راهبردی زنان در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری صبح امروز در جمع مسئولان بسیج خواهران این شهرستان در حسینیه الزهرای شاهرود اظهار داشت: امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی در بیانات خود با تاکید بر نقش زنان در جامعه می‏‌فرمایند که "امروز باید خانم‏‌ها به وظایف اجتماعی و دینی خودشان عمل بکنند، عفت عمومی را حفظ بکنند و روی آن عفت عمومی کارهای اجتماعی و سیاسی را انجام بدهند".

وی افزود: امام در کلامی دیگر می‏‌فرمایند "اسلام می‏‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانی جدی و کارآمد بسازد و ما هرگز اجازه نمی‏‌دهیم که زنان ما فقط شیء برای مردان و آلت هوسرانی باشند".  فرمانده سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: در زمان انقلاب و در عرصه‎های دفاع و در جنگ سخت و نیمه سخت زنان نقش پیشبردی داشتند و امروز با توجه به جنگ نرم، نقش زنان اثرگذارتر از همیشه است.

مطهری با بیان اینکه در جنگ نرم کنونی نیز زنان نقش‏‌آفرین هستند، خاطرنشان کرد: زنان مسئولیت تمام زمینه‏‌های زندگی مانند عفاف و حجاب، تربیت فرزندان و حفظ کانون گرم خانواده را بر عهده دارند و این مسئولیت بسیار سنگینی برای زنان امروز جامعه ماست که باید به درستی انجام دهند.

مطهری افزود: هدف اصلی از برگزاری این جلسات، آشنایی با فعالیت‏‌های بسیج خواهران و تأکید بر حرکت در مسیر مأموریت‏‌های اصلی بسیج و ایجاد ذهنیت درباره‏ این نهاد مقدس در جامعه است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: مأموریت بسیج خواهران با توجه به سیره عملی حضرت امام راحل از جهت نقش راهبردی زنان در عرصه‏‌های مختلف اجتماعی، انقلابی و دفاع از ارزش‌ها دارای اهمیت بسیار است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما ابتدا خودسازی و سپس دگرسازی است که به دنبال آن با کسب معرفت دینی، بصیرت، دانش، اخلاق و معنویت و با تاثیرگذاری در جامعه و گسترش فضائل و از بین بردن رذائل، جامعه اسلامی تشکیل شود.

توران رستمیان، مسئول بسیج خواهران شاهرود نیز در ابتدای این جلسه برگزاری چنین جلساتی را راهگشا برای خدمت‏‌رسانی و برداشتن قدم‏‌های مؤثر در کارهای بسیج و انجام مأموریت‏‌ها به نحو احسن عنوان و گزارشی از عملکرد این نهاد ارائه کرد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول