اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد

آغاز کشت ذرت دانه‌ای در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از آغاز کشت ذرت دانه‌ای در هزار هکتار از اراضی این شهرستان به صورت مکانیزه کامل خبر داد.

آغاز کشت ذرت دانه‌ای در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، ناصر انصاری بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ذرت یکی از غلات گرمسیری و از خانواده گندمیان متعلق به گیاهان تک‌لپه است و امروزه به عنوان محصولی پرکاربرد و غنی در تغذیه بسیاری از مردم دنیا نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه شرایط کاشت ذرت در زمین‌های حاصلخیز قیروکارزین فراهم است، افزود: کشت ذرت در قیروکارزین از نیمه دوم تیر‌ماه آغاز شده و تا نیمه اول مرداد‌ماه ادامه دارد و در سال جاری ‌هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

انصاری با اشاره به اینکه سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال قبل تغییری نداشته است، اضافه کرد: عمده سطح زیرکشت ذرت از رقم 704 است و از دیگر ارقام کشت شده نیز می‌توان رقم‌های میان‌رس 677، 640 و ام‌اس را ذکر کرد که در مقایسه با رقم 704 آب کمتری را مصرف می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین مهم‌ترین مناطق کشت ذرت در قیروکارزین را افزر، کارزین، خیرآباد و مبارک‌آباد عنوان کرد و گفت: متوسط تولید ذرت در قیروکارزین 7.5 تن در هکتار است که پیش‌بینی می‌شود 75 هزار تن ذرت دانه‌ای در پایان فصل برداشت از هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

انصاری با اشاره به زمان کشت ذرت تصریح کرد: کاشت ذرت به عواملی مانند درجه حرارت محیط خاک بستگی داشته و در نواحی مختلف فرق دارد و در زمانی صورت می‌گیرد که دمای بهار از بین رفته باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌ها، تغذیه مناسب، اجرای برنامه‌های ترویجی به منظور افزایش بهره‌وری و راندمان تولید در واحد سطح در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول