اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار شد

تصویب سند راهبردی توسعه تجارت خارجی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تدوین سند توسعه تجارت خارجی این استان بر اساس توانمندی‌های حوزه اقتصادی این استان تاکید کرد.

تصویب سند راهبردی توسعه تجارت خارجی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عناب ستانی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات این استان اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر به واسطه ایجاد کارخانجات صنعتی بزرگ از جمله کارخانه سیمان، ورق فولاد و توسعه بخش کشاورزی و شیلات توانسته به رشد خوبی در تولید و صادرات کالا دست پیدا کند.

وی بر ضرورت توجه به توانمندی‌های اقتصادی استان در تدوین سند راهبردی توسعه تجارت خارجی تاکید کرد و افزود: تدوین سند راهبردی توسعه تجارت خارجی استان باید بر اساس واقعیت‌ها، توانمندی‌ها  و پتانسیل‌های استان تدوین شود.

‌عنابستانی ادامه داد: تلاش در راستای افزایش و توسعه صادرات در این استان، ضرورت تدوین سند راهبردی توسعه صادرات را ایجاب می‎کند که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی، صنعت شیلات را یکی از توانمندی‌های این استان در بخش اقتصادی و کشاورزی دانست و گفت: شیلات استان در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و امید می‎رود در سال آینده به یکی از اصلی‌ترین منابع صادرات استان تبدیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعزام هیئت تجاری این استان به کشور تاجیکستان، تصریح کرد: اعزام این هیئت تجاری به کشور تاجیکستان به سبب اشتراکات فرهنگی بسیاری که بین دو کشور وجود دارد، فرصت بسیار مناسبی را برای بازاریابی در اختیار ما قرار می‌دهد.

عنابستانی در ادامه بر ضرورت رقابتی کردن بازار این استان تاکید کرد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بازار این استان، انحصاری بودن آن در دست عده‌ای محدود است.

وی ادامه داد: باید هر چه زودتر بازار را از حالت انحصاری خارج و با رقابتی کردن آن در راستای رفاه مردم و بهبود اوضاع اصناف گام مهمی برداشت.

عنابستانی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالا و خدمات را گام مهمی در رقابتی کردن بازار دانست و افزود: این در حالی است که در سال جاری رشد برگزاری نمایشگاه‌ها در استان کاهش چشمگیری داشته که باید مشکلات و موانع این حوزه را به سرعت شناسایی و در راستای رفع آن راهکارهای موثر و کارآمدی را ارائه داد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول