اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کارخانه کشتی‌سازی شرکت صدرا خبر داد

تحویل نخستین کشتی افراماکس ونزوئلا تا پایان آبان ماه

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه کشتی‌سازی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) گفت: نخستین کشتی افراماکس از 4 کشتی در حال ساخت در صدرا برای کشور ونزوئلا، تا پایان آبان ماه امسال تحویل می‌شود.

تحویل نخستین کشتی افراماکس ونزوئلا تا پایان آبان ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سلمان ضربی ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کشتی‌های در حال ساخت افراماکس در کارخانه کشتی‌سازی صدرا در بوشهر اظهار داشت: قرارداد ساخت 4 کشتی نفتکش افراماکس بین ایران و ونزوئلا در سال 86 بسته شد.

وی افزود: ونزوئلا پس از چندین بار بازنگری در طرح اولیه این کشتی‌ها نهایتا در اواخر زمستان سال 88 با ساخت کشتی‌هایی به وزن 113 هزار تن موافقت کرد.

مدیر کارخانه کشتی‌سازی صدرا تصریح کرد: پس از تائید طرح ما بلافاصله کار طراحی و خریدها را آغاز کردیم و در اردیبهشت ماه سال 89 عملیات اجرایی پروژه در بوشهر آغاز شد و در اردیبهشت ماه سال 90 نیز نخستین قطعات ساخته شده در جزیره صدرا را به کشتی منتقل کردیم.

ضربی بیان کرد: این کشتی‌ها 250 متر طول و 44 متر و 21 متر ارتفاع و 113 هزار تن وزن دارند.

مدیر کارخانه کشتی‌سازی شرکت صدرا گفت: سرعت این کشتی‌ها 16 گره دریایی بوده و وسعت عرشه کشتی نیز 2.5 برابر زمین فوتبال است.

ضربی بیان کرد: کشتی اول در بخش ساخت 86 درصد و در کل پروژه 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دوم مرداد ماه امسال به راه انداخته می‌شود.

وی گفت: برای ساخت 4 کشتی مذکور 40 ماه زمان نیاز دارد اما پس از اتمام کار نخستین کشتی به دلیل کسب تجربه در ساخت کشتی اول مابقی پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

مدیر کارخانه کشتی‌سازی صدرا خاطر نشان کرد: در ابتدای کار 42 میلیون یورو پیش پرداخت کل پروژه معادل 20 درصد کل را از طرف ونزوئلایی دریافت کردیم.

ضربی با بیان اینکه هزینه ساخت هر کدام از این کشتی‌ها 57 میلیون یورو است افزود: زمان مورد نیاز برای ساخت این نوع کشتی‌ها در جهاد به صورت استاندارد 18 ماهه است اما با توجه به کیفیت کار هر کدام از پروژه‌ها را در زمان کمتر از این میزان تحویل می‌دهیم.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول