اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آبهای هرمزگان

قایق‌های صیادی گازوئیلی جای نمونه‌های بنزینی را می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای طرحی با هدف "جایگزینی قایق‌های گازوئیلی با قایق‌های بنزینی" در این استان خبر داد.

قایق‌های صیادی گازوئیلی جای نمونه‌های بنزینی را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید مهدی طباطبایی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌ها و وظایف محوله به اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان دومین مرکز ابطال گواهینامه‌های ثبتی شناورها در کشور است که فعالیت خود را از چند سال پیش آغاز در این حوزه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه انجام تمام امور مربوطه به مبحث فوق در استان قابل اجراست، گفت: ارتقا کیفیت ساخت شناورهای تولیدی در شناور سازی‌های استان، الکترونیک کردن تمامی پرونده‌های ثبتی و تمرکز زدایی امور ثبتی شناورها با واگذاری وظایف بیشتر به دفاتر ثبت شناورها از جمله اهداف اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه، از ابتدای سال جاری تاکنون 52 فروند شناور در اداره مذکور به ثبت رسیده و گواهینامه‌های ثبتی برای آنها صادر شده است، اضافه کرد: تاکنون در هرمزگان حدود 8 هزار و 300 شناور شناسایی و ثبت شده است که اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها در راستای تمرکز زدائی امور ثبتی اقدام به ایجاد چهار دفتر ثبت شناور در بنادر تابعه کرده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و 500 پرونده مربوط به مالکان بومی به دفاتر امور ثبتی مذکور ارسال و واگذار شده است، گفت: این امر با هدف رفاه بیشتر مالکان و دریانوردان در استان اجرایی و دنبال می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین در راستای ساماندهی شناورها، اداره کل بنادر و و دریانوردی هرمزگان با همکاری اداره کل شیلات طرح جایگزینی قایق‌های گازوئیلی با قایق‌های بنزینی در استان را اجرایی کرده است.

طباطبایی‌فرد اضافه کرد: در حال حاضر 13 فروند قایق با موتور گازوئیلی در کارگاه‌های شناور سازی استان ساخته شده است و پس از انجام مرحله ثبت و صدور گواهینامه در امر صیادی فعالیت خواهند کرد.

به گفته این مسئول، عدم مصرف بنزین، وجود امکانات رفاهی بهتر برای استراحت پرسنل، افزایش ظرفیت صید و امکان نگهداری آبزیان صید شده در انبار مخصوص (یخچال)، توان ماندگاری بیشتر در دریا، اشتغال بیشتر نفرات بر روی شناور، برد و خط سیر دریانوردی بیشتر نسبت به قایق‌های بنزینی و ایمنی بیشتر شناورها از جمله مزایایی قایق‌های گازوئیلی نسبت به گونه بنزینی است.

تاکنون تعداد 60 کارگاه شناورسازی در حوزه‌ ساخت شناورهای چوبی، فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی در استان هرمزگان به ثبت و تحت نظر اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان فعالیت می‌کنند.

همچنین در حال حاضر 470 پروژه ساخت انواع شناور در کارگاه‌های مذکور در دست اقدام است.

اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مجوز صدور گواهینامه ثبت برای شناورهای مسافری تا ظرفیت 75 نفر و دیگر شناورها تا ظرفیت کمتر از 3000 GT را دارد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول