اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

پژوهش‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اداره کل ارشاد قم از پژوهش‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر باشد، حمایت خواهد کرد.

پژوهش‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا ظهر امروز در دهمین دوره تجلیل از پژوهشگران فرهنگی استان قم با بیان اینکه تجلیل از پژوهشگران در حوزه فرهنگ و هنر کم است و باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: در هر فعالیت علمی پژوهش و تحقیق مبنا و اساس قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه فرهنگ لازم است به پژوهش‌محور توجه کنیم چرا که مخاطب این حوزه انسان‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در استان بر محور پژوهش خواهد بود، اضافه کرد: در سال جاری بیش از 22 موضوع در نظر گرفته شده است که کارهای پژوهشی و پیمایشی در این موضوعات انجام خواهد گرفت.

اسماعیلی‌طبا خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری صورت گیرد که فعالیتی در استان آغاز شود، ابتدا لازم است اطلاعات کافی داشته باشیم و پژوهش‌های پیمایشی و میدانی در این زمینه بسیار کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه محور اساسی تمام فعالیت‌ها پژوهش و تحقیق است اظهار کرد: اداره کل ارشاد استان در موضوعات مختلف در حال آغاز پژوهش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: در موضوع عفاف و حجاب قطعا لازم است اطلاعات اولیه را داشته باشیم و سپس دلایل و راهکارهایی برای برون رفت از بدحجابی ارائه شود.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه بحث فرهنگ و پژوهش ارتباط نزدیک و گسترده‌ای دارند خاطر نشان کرد: موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد آینده‌پژوهی بحث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه علم آینده‌پژوهی مورد استقبال اساتید دانشگاه و پژوهشگران قرار گرفته است اضافه کرد: در کشور هم اندیشکده‌هایی ایجاد شده که به مباحث آینده‌پژوهی می‌پردازد و باید آینده پژوهشی را در حوزه فرهنگ و هنر استان وارد کنیم و اگر تخمینی از آینده به‌دست بیاوریم، برنامه‌ریزی بهتری می‌توانیم انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با انتقاد از اینکه متاسفانه در دهمین جشنواره پژوهش‌های فرهنگی و هنری اثری از پژوهش‌های هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال نشده است خاطر نشان کرد: امیدوارم در جشنواره آینده به پژوهش در زمینه هنر توجه ویژه‌ای صورت گیرد و آثار فاخری از هنرهای نمایشی و تجسمی ارائه شود.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه شورای پژوهش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تشکیل شده است اظهار کرد: یکی از وظایف این شورا تولید و نظارت بر فصل‌نامه «نامه قم» است و این فصل‌نامه به طور مرتب و با موضوعات و محتوای فرهنگی چاپ خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه انگیزه را برای پژوهشگران ایجاد خواهیم کرد که در زمینه‌های فرهنگی و هنری پژوهش‌های فاخری داشته باشیم تصریح کرد: اداره کل ارشاد قم قطعا از پژوهش‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر باشد، حمایت خواهد کرد.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه نیازهای فرهنگی سال جاری با پنج سال گذشته تغییر بسیاری کرده است خاطر نشان کرد: پنج سال پیش ماهواره و اینترنت به این شکل گسترده نبودند و پژوهش‌ها کمک فراوانی می‌کند تا بتوانیم نیاز‌های آینده را شناسایی کرده و تغییرات را رصد کنیم.

وی با اشاره به اینکه بی‌تردید پژوهش یکی از عوامل تعیین کننده توسعه و تعالی در جامعه است اظهار کرد: بنابراین اهتمام به تحقیق و پژوهش، توجه به پیشرفت و سعادت جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه پژوهش پایه تصمیم‌سازی است تصریح کرد: اگر تحقیق را مبنا و اساس رشد ملت‌ها بدانیم، برای ترقی و پیشرفت، هیچ روشی را برتر از تحقیق و پژوهش نداریم و باید آن را ارج نهیم.   

اسماعیلی‌طبا در پایان با بیان اینکه لازمه جامعه متمدن و متحرک تقدیر از پژوهشگران است بیان کرد: با استفاده از پژوهش‌های میدانی و پیمایشی قطعا می‌توانیم از نیازها و آخرین وضعیت فرهنگی استان در طول سال اطلاع داشته باشیم.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول