اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

توسعه ساخت و سازها باعث قربانی شدن محیط زیست نشود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: رشد و توسعه ساخت و سازها نباید باعث قربانی شدن منابع طبیعی و محیط زیست شود.

توسعه ساخت و سازها باعث قربانی شدن محیط زیست نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا اورنگی در جلسه تبیین راهبردهای مدیریت اکوسیستم‌های جنگلی کشور در تبریز با اشاره به اینکه مردم نقش مهمی در تمام صحنه‌ها داشته‌اند، اظهار کرد: نهادینه شدن نقش آنان در حفاظت، احیا و بهره‌برداری از منابع ملی و طبیعی کشور می‌تواند در توسعه جنگل‌ها و فضای سبز موثر واقع شود.

وی اثر‌بخشی تشکل‌های مردمی را مهم دانست و گفت: یکی از محوری‌ترین و اصلی‌ترین رویکردهای سازمان در صیانت از جنگل‌ها و فضای سبز استفاده از توانمندی جوامع جنگلی است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری زراعت چوب را یکی از مولفه‌های مهم و اصلی دانست و تاکید کرد: با تحقق این امر علاوه بر محافظت از جنگل‌ها و فضای سبز در کشور، جنگل‌کاری توسعه خواهد یافت.

اورنگی با اشاره به اینکه ما در کشور توان علمی و کارشناسی خوبی داریم، افزود: اگر بتوانیم با مجامع بیرونی هماهنگی لازم را داشته باشیم برنامه‌های توسعه جنگل‌ها به موقعیت ممتاز خواهد رسید.

وی با انعقاد از اینکه ارزش‌گذاری خوبی برای منابع طبیعی صورت نمی‌گیرد ابراز امیدواری کرد؛ دانشگاه‌ها، محافل علمی تحقیقاتی و مجامع بیرونی با درک صحیح از توسعه پایدار در تبیین اهمیت جنگل‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

اورنگی حفظ جنگل‌ها، مراتع و فضای سبز را در تحقق توسعه پایدار مهم خواند و گفت: نباید رشد و توسعه ساخت و سازها باعث قربانی شدن منابع طبیعی و محیط زیست شود.

این همایش دو روزه به همت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی به منظور تبیین راهبردهای مدیریت اکوسیستم‌های جنگلی کشور با حضور 50 تن از کارشناسان ارشد منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در 21 و 22 تیرماه در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول