اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم:

دستفروشان موادغذایی دیلم جمع‌آوری و ساماندهی شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خواستار تهیه برنامه ویژه جمع‌آوری و یا ساماندهی دستفروشان مواد غذایی از سوی شهرداری تا پایان تیرماه شد.

دستفروشان موادغذایی دیلم جمع‌آوری و ساماندهی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم عبدالحسین ناصری صبح امروز در نشست کمیته بهداشت و تغذیه و کمیته بیماری‌های مشترک انسان و دام شهرستان دیلم اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان لازم است با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه حفظ سلامت و بهداشت مردم خدمت‌رسانی مناسب‌تری در این ماه طبق وظایف محوله انجام دهیم.

ناصری با اشاره به نزدیک شدن به دهه بهداشت مساجد بیان داشت: شبکه بهداشت آمادگی لازم برای همکاری با تبلیغات اسلامی برای رفع مشکلات بهداشتی مساجد و صدور کارت تندرستی برای خادمین مساجد را دارد.

ناصری با اشاره به هفته بیماری‌های مشترک انسان و دام افزود: لازم است بخشداری‌ها و دهیاران به همراه اعضای شورای اسلامی همکاری مناسبی با شبکه دامپزشکی برای انجام واکسیناسیون تب مالت در روستاها داشته باشند.

وی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی باید اسامی خانوارهای روستایی که واکسیناسیون تب مالت برای دام‌های خود انجام نداده‌اند را به صورت فصلی به شبکه بهداشت ارسال کند.

ناصری ضمن لزوم مبارزه با سگ‌های ولگرد در روستاها پیشنهاد واگذاری طرح اتلاف سگ‌های ولگرد به بخش خصوصی با نظارت شهرداری را مطرح کرد.

رئیس شبکه دیلم اضافه کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های هاری در مناطق روستایی دو نفر نمونه‌گیر از سوی شبکه دامپزشکی برای موارد مشکوک هاری حیوانی تعیین می‌شود.

ناصری بر لزوم همکاری جهاد کشاورزی با شبکه دامپزشکی برای ملزم کردن دامداران به انجام واکسیناسیون دام‌ها و تمدید دفترچه آنان به همین شرط تاکید کرد.

ناصری در ادامه خواستار تهیه برنامه ویژه جمع‌آوری و یا ساماندهی دستفروشان مواد غذایی از سوی شهرداری تا پایان تیرماه شد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداری در زیباسازی و بهسازی شهر اظهار داشت: شهرداری در طول ماه مبارک رمضان با تمهیداتی باید از عرضه مواد غذایی در پیاده‌رو توسط متصدیان جلوگیری کرده و اقدام به جمع‌آوری ماشین‌های عرضه آجیل و خشکبار کند.

وی گفت: شبکه بهداشت و مجمع امور صنفی در طول ماه مبارک رمضان موظف به پیگیری مشکلات متصدیان و نظارت بر فعالیت آنان هستند.  

رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه این نشست ضمن همکاری خوب تعزیرات حکومتی با دستگاه‌های ذی‌ربط یادآور شد: در طول این ماه تعزیرات حکومتی نیز به پرونده متصدیان متخلف عرضه مواد غذایی در کمترین زمان ممکن رسیدگی کند.

در این نشست مقرر شد شبکه دامپزشکی، شهرداری، اداره صنعت، معدن و تجارت برنامه کشیک بازرسین در ماه مبارک رمضان را برای انجام بازدیدهای مشترک به شبکه بهداشت ارسال کنند.

همچنین مقرر شد شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و دادگستری در طول ماه مبارک رمضان از عرضه مرغ زنده در سطح شهر جلوگیری کرده و با متخلفین برخورد کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول