اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب، خاک و صنایع جهاد کشاورزی مطرح کرد

افزایش دو برابری اعتبارات انتقال آب با لوله به مزارع در استان یزد

خبرگزاری فارس: معاون آب، خاک و صنایع جهاد کشاورزی با مهم تلقی کردن انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی گفت: امسال اعتبارات انتقال آب با لوله به مزارع یزد دو برابر شده است.

افزایش دو برابری اعتبارات انتقال آب با لوله به مزارع در استان یزد

رحیم سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: با تخصیص مبلغ 8 میلیارد تومان برای انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی سطح استان یزد، این اعتبارات نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به رشد بسیار خوب اعتبارات استان یزد در بخش کشاورزی افزود: مسئولان باید با برنامه‌ریزی و درایت تلاش کنند کشاورزی در استان با رونق هرچه بیشتر ادامه داشته باشد و این وضع موجود به خوبی حفظ شود.

معاون آب، خاک و صنایع جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبارات خوبی برای احیاء و لایروبی قنوات اختصاص داشته است، بیان کرد: اعتبارات مربوط به انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی در استان در سال 91 به دو برابر افزایش یافته است و در زمینه آبیاری تحت فشار هم هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات و یارانه دولتی به متقاضیان وجود ندارد.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات هفت درصدی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اختیارات پرداخت این تسهیلات به ستاد اجرایی استان‌ها واگذار شده است و باید در بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از حفر و برقی کردن چاه‌ها و صنایع کشاورزی تخصیص یابد.

سجادی با تاکید بر ضرورت تکمیل صنایع نیمه‌کاره در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: 30 درصد از این تسهیلات مربوط به صنایع نیمه‌کاره این بخش است که تکمیل آن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و فرآوری محصولات کشاورزی دارد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از طرح‌های کشاورزی شهرستان بافق افزود: عملیاتی شدن طرح‌های انتقال آب با لوله به مزارع، آبیاری تحت فشار در این شهرستان، موجب رونق کشاورزی به ویژه در زمینه کاشت خرما شده است.

سجادی با بیان اینکه جایگاه کشاورزی در شهرستان بافق باید به خوبی حفظ شود، تصریح کرد: هرگونه اقدام و برنامه‌ریزی برای حفظ مزارع و توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان در واقع کمک به حفظ ذخائر معدنی و صنعتی این شهرستان است.

معاون آب، خاک و صنایع جهاد کشاورزی کشور به پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق اشاره کرد و یادآور شد: وجود تنها مرکز تحقیقات و پرورش این گونه ماهی با ارزش در شرایط کویری این شهرستان بسیار حائز اهمیت بوده و باید برای توسعه این مرکز اقدامات مناسبی انجام شود.

به گزارش فارس، معاون آب، خاک و صنایع جهاد کشاورزی کشور به همراهی مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی استان و شهرستان بافق از طرح‌های آبیاری تحت فشار مزارع نجف‌آباد، الهیه و جاده دسترسی روستای حسن‌آباد و طرح انتقال آب به این مزارع بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان بافق قرار گرفت.

شهرستان بافق با 138 حلقه چاه بین مزارع دارای 7 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و کشاورزی بوده که 1900 هکتار آن مربوط به کشت نخیلات است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول