اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در وزارت جهاد کشاورزی:

سقف پرداخت بلاعوض آبیاری قطره‏ای برداشته می‏شود

خبرگزاری فارس: معاون مطالعات و برنامه‏ریزی دفتر امور آب و خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از برداشته شدن سقف پرداخت بلاعوض در خصوص طرح‏های آبیاری تحت فشار اراضی تجمیع‏ شده خبر داد.

سقف پرداخت بلاعوض آبیاری قطره‏ای برداشته می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، کیومرث نظرپور صبح امروز در نشست توسعه کشاورزی شهرستان دماوند که با حضور معاون دفتر هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار شهرستان دماوند، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، سایر مسئولان استانی و محلی و جمعی از بهره‏برداران کشاورزی در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: پیش از این برای اعتبارت بلاعوض آبیاری تحت فشار برای هر هکتار بودجه‏ای بالغ بر 35 میلیون ریال به عنوان سقف در نظر گرفته می‏شد.

وی ادامه داد: این مهم در راستای توسعه آبیاری قطره‏ای و جایگزینی آن به جای شیوه قدیمی غرقابی صورت اجرایی به خود گرفت.

نظرپور اضافه کرد: اما بر اساس سیاست‏های جدید وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص باید موضوع تجمیع اراضی با جدیت بیشتری دنبال شود.

معاون مطالعات و برنامه‏ریزی دفتر امور آب و خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اگر اراضی هر منطقه‏ای در کشور از جمله دماوند در قالب طرح تجمیع چند بهره‏بردار کشاورزی به 50 هکتار برسد، سقف پرداخت بلاعوض آبیاری قطره‏ای برداشته می‏شود.

وی ادامه داد: در این صورت اراضی تجمیع‏شده 50 هکتاری با ملزوماتی مشترک نظیر استخر و ایستگاه سامانه‏های پمپ آب می‏تواند بیش از سقف تعیین‏شده 35 میلیون ریال در هر هکتار و تا حد 50 میلیون ریال در همان واحد سطح از بلاعوض آبیاری قطره‏ای برخوردار شود.

نظرپور اضافه کرد: اما شرط ارائه تسهیلاتی با سقف بیشتر مستلزم تجمیع اراضی از سوی بهره‏برداران سطوح مختلف کشاورزی است.

معاون مطالعات و برنامه‏ریزی دفتر امور آب و خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، نسبت به توسعه آبیاری تحت فشار در نقاط مختلف کشور ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش و به نقل از مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در حال حاضر سه نقطه از این شهرستان قابلیت برخورداری از این شکست سقف اعتبارات بلاعوض آبیاری تحت فشار را دارد.

مناطق روستایی "چنار شرق"، "کاجان" و "زیارت" این سه ناحیه دارای اراضی تجمیع‏شده کشاورزی شهرستان دماوند را تشکیل می‏دهند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول