اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

مصوبات جدید نحوه اجرای طرح‌های هادی در روستاها/ افزایش احداث پارک‌های روستایی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس نهم شورای اسلامی، توجه به بومی‌سازی و حفظ بافت روستایی در برنامه‌های 10 ساله طرح‌های هادی را جدید‌ترین مصوبات کمیسیون عمران مجلس برشمرد.

مصوبات جدید نحوه اجرای طرح‌های هادی در روستاها/ افزایش احداث پارک‌های روستایی

کمال علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قائمشهر با تاکید بر جدی گرفتن طرح‌های هادی روستایی در کمیسیون عمران مجلس نهم اظهار داشت: تاکنون نقش شوراها و دهیاران در اجرای طرح‌های هادی و مسکن روستایی جدی نبوده که باعث گله‌مندی این افراد شده است.

وی افزود: به همین منظور مصوب شد، شورای روستاها عضو اصلی کمیسیون طرح هادی باشند تا بتوانند در اجرای طرح‌های هادی، طرح‌های 10 ساله را لحاظ و در رابطه با کاربری‌های مختلف مثل آتش‌نشانی در روستاها، اجرای طرح‌های خدماتی، بهداشتی، کتابخانه‌ها و حفظ بقاع متبرکه در روستاها به خوبی عمل کنند.   

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس نهم شورای اسلامی با انتقاد از مخدوش شدن بافت روستایی و احداث ساختمان‌های چندین طبقه در روستاها تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، بومی‌سازی، حفظ بافت روستایی و جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه در روستاها مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد در طرح‌های هادی 10 ساله رشد سه درصدی جمعیت که تاکنون چندان مورد توجه نبوده در نظر گرفته شود.

علی‌پور افزود: در جلسه‌ای با حضور تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حفظ نمای روستاها و بومی سازی مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد تا اشخاصی که در ساخت و سازهای مسکن روستایی به حفظ قدمت در بافت و نمای روستایی توجه کرده‌اند مورد تشویق واقع شده، در بحث پرداخت عوارض نیز از تخفیف برخوردار شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم همچنین با اشاره به اهمیت مبلمان روستایی و پارکینگ‌ها برای جذب گردشگران و افزایش درآمدزایی در روستاهای کشور اذعان داشت: بر اساس این طرح احداث پارک‌های روستایی با امکانات تفریحی و رفاهی در روستاهای مستعد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول