اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

ویژنامه تبلیغ منتشر شد

خبرگزاری فارس: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ویژه‌نامه تبلیغ از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شد.

ویژنامه تبلیغ منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پانزدهمین شماره از ویژه‌نامه‌های تبلیغ به مناسبت ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان 1433 با عنوان عزت اسلامی، کارآمدی و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در 240 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

در بخشی از مقدمه این ویژه‌نامه می‌خوانیم: ماه مبارک رمضان فصل پربرکت مهاجرت طلاب و فضلای حوزه علمیه به اقصی نقاط داخل و خارج از کشور و حضور گسترده مردم در مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه اجتماعی اسلام و انقلاب اسلامی است، فصلی که همواره همچون ماه محرم و صفر نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی جامعه دارد، به گونه‌ای که دشمنان اسلام و انقلاب معترفند که تمام نقشه‌هایشان با فرا رسیدن این دو فصل تبلیغی نقش بر آب می‌شود.

فرهنگ‌سازی شامل حوزه‌های مختلفی همچون اعتقادات، ارزش‌ها، اخلاق و... می‌شود که از آن جمله می‌توان از فرهنگ‌سازی سیاسی نام برد. بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری اقتضای شرایط بین‌المللی و داخلی ما ایجاب می‌کند که امسال در فرهنگ‌سازی سیاسی مفهوم عزت ملی ـ اسلامی مورد اهتمام قرار گیرد.

در نگاه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای «عزت ملی» به معنای «ساخت مستحکم درونی یک ملت در مقابله با دشمنی‌ها و موانع» کلیدواژه‌ای است که می‌توان با آن همه‌ حرکت‌ها، رفتارها، کنش‌ها و واکنش‌های جریانات مختلف داخلی و خارجی را مورد تحلیل قرار داد. از منظر رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خمینی رحمة‌الله احیاگر روح عزت ملی بود و مهم‌ترین هنر ایشان، احیاگری در این عرصه‌ مهم و اساسی بود.

روح عزت ملی یک ودیعه‌ خدادادی است که در همه‌ انسان‌ها هست، اما احتیاج به احیاگری و تحرک دارد. کار انبیاء و اولیاء الهی، احیاگری این روح است که در روایت‌ها از آن به «فطرت» نیز یاد می‌کنند. همه‌ انسان‌ها دارای فطرت الهی هستند، ولی این فطرت الهی برای رسیدن به فعلیت، نیازمند تحرک و هدایت و مدیریت است. انبیاء و اولیاء الهی و ائمه‌ طاهرین همین فطرت خفته را بیدار می‌کردند و این ودیعه‌ الهی را به حرکت وا می‌داشتند.

رسانه‌های نظام سلطه در بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی به بسیاری از نکات اشاره کردند، اما به «عزت ملی» که همه‌ اجزای سخنان رهبری بر آن استوار بود اشاره‌ای نداشتند، زیرا اگر این پیام در سطح دنیا بازتاب پیدا کند، توجه اذهان و افکار عمومی و ملت‌ها را برمی‌انگیزد و این چیزی نیست که غربی‌ها بتوانند تحملش کنند.

اینکه رهبر معظم انقلاب عزت ملی را به حضرت امام ارجاع می‌دهند، به ما کمک می‌کند که بتوانیم در چیستی روح عزت ملی و چگونگی احیاگری آن، به یک متن جامع دسترسی داشته باشیم که همان سیره و سخن حضرت امام است. امام خمینی رحمة‌الله یک الگوی زنده‌ عزت ملی به نام جمهوری اسلامی ایران را در معرض دید جهانیان قرار داده است؛ الگویی که «عزت ملی» را از حوزه‌ ذهنی محض خارج کرده و یک الگوی زنده و عینی را به جهانیان ارائه کرده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول