اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان:

مراکز اعصاب و روان اصفهان با کمبود ظرفیت پذیرش مردان روبه‌رو‌ست

خبرگزاری فارس: معاون توان‌بخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: یک هزار و 500 نفر از 24 مرکز اعصاب و روان استفاده می‌کنند، اما اصفهان در بحث بیماران اعصاب و روان در پذیرش مردان با کمبود ظرفیت روبه‌رو است.

مراکز اعصاب و روان اصفهان با کمبود ظرفیت پذیرش مردان روبه‌رو‌ست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالحمید حسینی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، به 60 فعالیت در حوزه توان‌بخشی اشاره و اظهار کرد: این معاونت در سه سطح مراکز شبانه روزی، مراکز مراقبت از منزل و روزانه به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی افزود: از طریق فراخوانی در سایت بهزیستی استان اصفهان از خیران و علاقه‌مندان درخواست شده است که در حد امکان در تاسیس مراکز درمانی شبانه‌روزی کمک کنند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که امسال در رأس کار قرار داده‌ایم مناسب‌سازی محیط درمانی است.

وی با بیان اینکه رویکرد این نهاد در سال جاری جدا نشدن معلولان از کانون خانواده است، گفت: درصدد ارائه خدمات از مراکز شبانه به سمت مراکز روزانه و مراکز مراقبت در منزل هستیم.

حسینی ادامه داد: کمیته مناسب‌سازی و نیز اداره بهزیستی در سه محور مناسب‌سازی محیط مسکونی افراد معلول و کوچه‌ها و معابر محل سکونت و محور مبلمان شهری و نیز مناسب سازی اماکن عمومی اقداماتی را انجام داده است.

وی به وضعیت معلولان استان در بخش غیر دولتی اشاره کرد و گفت: 134 مرکز غیر دولتی به معلولان ذهنی،جسمی و حرکتی ناشنوا، نابینا، سالمند و بیماران روانی زیر پوشش بهزیستی خدمات می‌دهد.

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: معلولان استان اصفهان بیش از 200 هزار نفر هستند، اما در بانک اطلاعاتی 73 هزار و 160 نفر ثبت شده است.

وی افزود: اصفهان 9 هزار و 19 نفر بیمار روانی مزمن از بهزیستی خدمات درمانی دریافت می‌کنند که در 43 واحد به 8 هزار و 200 نفر خدمات ارائه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه دو هزار سالمند زیرپوشش مراکز توان‌بخشی این نهاد هستند، افزود: توسعه خدمات توان‌بخشی از طریق ایجاد مراکز غیردولتی بدون یارانه یکی از برنامه‌های این نهاد در سال جاری است.

وی گفت: 2 هزار سالمند از بهزیستی استان اصفهان پوشش خدماتی دریافت و 14 هزار 20 نفر کمک هزینه دریافت می‌کنند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان اصفهان به بیماران اعصاب اشاره کرد و گفت: یک هزار و 500 نفر از 24 مرکز اعصاب و روان استفاده می‌کنند، اما اصفهان در بحث بیماران اعصاب و روان با کمبود ظرفیت برای مردان روبرو است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول