اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران:

50 درصد زایمان‌ها در گچساران به صورت سزارین است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: افزون بر 50 درصد زایمان‌ها در گچساران به صورت سزارین انجام می‌شود که به نسبت دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد آمار بالایی است.

50 درصد زایمان‌ها در گچساران به صورت سزارین است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمدرضا محمدی ظهر امروز در سمینار علمی هفته جهانی شیر مادر که در بیمارستان صنعت نفت گچساران برگزار شد، اظهار کرد: شیر مادر دارای فواید ارزشمندی بوده و ترویج فرهنگ تغذیه نوزاد با شیر مادر باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

وی بیان داشت: شیر مادر درصد مناسبی از مواد غذایی لازم برای شیرخوار را داشته و در شش ماه نخست تولد، نوزاد باید فقط از شیر مادر تغذیه کند.

آمار استفاده از شیر خشک در گچساران پایین است

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: آمار مصرف شیر خشک در این شهرستان به نسبت دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد پایین‌تر بوده و در حد مطلوبی قرار دارد.

محمدی ابراز داشت: این آمار باید بهبود پیدا کرده و تبلیغات و برنامه‌های ترویجی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی پایش برنامه‌ها را در اجرای موفق برنامه‌ها بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: تغذیه انحصاری شیر مادر تا شش ماه اول و تکمیل این تغذیه تا دو سالگی یکی از حقوق کودکان بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

محمدی آگاهی‌بخشی و آموزش مادران را امری مؤثر در افزایش شیردهی با شیر مادر عنوان کرد و گفت: برخی آمارهای ارائه شده در کمیته شیردهی آماری واقعی نبوده و مادرانی که شیرخشک نوزاد خود را از داروخانه‌ها تهیه می‌کنند بر این آمار اثرگذار است.

وی از کارشناسان و پزشکان خواست تا مشاوره‌های مستمری با مادران در قبل، حین و پس از بارداری و زایمان داشته باشند و مادران را از فواید شیر مادر آگاه کنند.

محمدی تغذیه نوزادان با شیر مادر را عامل مهمی در کاهش بیماری‌ها در سطح جامعه دانست و با اشاره به کم بودن مشاوره‌های ارائه‌شده تاکنون، افزایش آموزش‌ها، آگاهی‌بخشی‌ها و مشاوره‌ها از نظر کمی و کیفی را خواستار شد.

لزوم افزایش کیفی آموزش‌های تغذیه با شیر مادر

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز داشت: در حال حاضر آموزش پرسنل این شبکه به صورت کمی در حد مطلوبی قرار دارد اما از نظر کیفی رضایت‌بخش نیست.

محمدی مجموعه‌ای از آگاهی‌های علمی و تجربی را مهارت معنا کرد و یادآور شد: برای گرفتن نتیجه مطلوب و دستیابی به اهداف برنامه‌های اجرایی باید از مهارت‌های موجود بهره‌ لازم برده شود.

وی بیان داشت: باید به مادران آموزش داد که بر اساس نیاز کودک شیردهی داشته باشند و اهمیت شیر مادر برای جامعه به شکل‌های مختلف تبیین شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول