اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان:

30درصد طرح‌های کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است

خبرگزاری فارس: معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: سال گذشته 30 درصد از طرح‌های اجرا شده توسط کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است.

30درصد طرح‌های کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است

منصور عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سال گذشته 2هزار طرح خود اشتغالی برای زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل توسط کمیته امداد استان زنجان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: طرحهای اجرا شده برای این گروه از مددجویان مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب طرح‌های کارانگیزی، مشاغل خانگی و کسب و کار خرد بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی مذکور 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، اضافه کرد: این مبلغ نسبت به سال قبل از آن 500 درصد افزایش داشته است.

وی اذعان داشت: سال گذشته 30 درصد از مجموع طرح‌های اجرا شده توسط کمیته امداد استان زنجان برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل مورد حمایت این نهاد بود.

عبادی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد استان زنجان علاوه بر اجرای طرح‌های اشتغالزایی برای این گروه از مددجویان مورد حمایت، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه اشتغال کرده است، اضافه کرد: دوره‌های آموزشی برگزار شده در زمینه‌های صنایع دستی، کشاورزی، خدماتی و دامداری بوده است.

وی با بیان اینکه اغلب افرادی که طرح‌های اشتغالزایی برای آنها اجرا شد، در دوره‌های آموزشی برگزار شده از سوی این نهاد شرکت کردند، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در پایان دوره‌های آموزشی موفق به دریافت گواهینامه مربوط به این دوره‌ها شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در پایان اظهار کرد: با توجه به شرایط و وضعیت ویژه این گروه از مددجویان مورد حمایت کمیته امداد و ضرورت حمایت همه جانبه از آنها بسته‌های حمایتی ویژه در راستای برنامه‌های توانمندسازی توسط این نهاد تدارک دیده شده است که ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ا‌ی، ایجاد اشتغال مناسب، برخورداری از بیمه‌های تامین اجتماعی، بیمه حوادث، بیمه عمر و مانده بدهکار از جمله برنامه‌های امسال حوزه اشتغال در رویکرد جدید خدمت‌رسانی و توانمندسازی است.

یکی از مددجویان توانمند شده کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خواستن توانستن است، گفت: استقلال زندگیم با حمایت‌های کمیته امداد حاصل شده است.

این بانوی موفق که شاید الگویی نمونه برای زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد و افرادی که از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند، باشد معتقد است، وام خودکفایی که از کمیته امداد دریافت کرده است، موجب برکات بسیاری در زندگی او شده است.

وی که در حال حاضر توانمند شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده است، روزی مستمری بگیر کمیته امداد بود و با دریافت مستمری ماهانه زندگی خودش را اداره می‌کرد.

این بانوی موفق که دارای یک فرزند پسر است، معتقد است، خواستن توانستن است و همه زنانی که در حال حاضر مستمری بگیر کمیته امداد هستند می‌توانند با کمی تلاش و صد البته حمایت‌هایی که از سوی کمیته امداد می‌گیرند به اداره زندگی خود به صورت مستقل بپردازند.

این مددجوی توانمند شده که در حال حاضر به عنوان مربی رانندگی در یکی از آموزشگاه‌های رانندگی شهر زنجان به فعالیت اشتغال دارد، با دریافت تسهیلات 60 میلیون ریالی از کمیته امداد اقدام به خرید خودرو کرده و همین خودرو منبع درآمد و شاید وسیله‌ای برای توانمندی برای او شده است.

وی که در حال حاضر رضایت کامل از وضعیت اقتصادی خود دارد، با کمک‌های کمیته امداد موفق به خرید آپارتمانی مستقل برای خودش شده است.

وی معتقد است، شکست اولیه در زندگی دلیلی بر ناموفق‌بودن در تمام مراحل زندگی نیست و می‌توان با بهره‌گیری از فرصت‌ها به موفقیت رسید.

وی در ادامه با تقدیر از حمایت‌های کمیته امداد استان زنجان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان می‌افزاید: استقلال زندگیم با وام خودکفایی و حمایت‌های این نهاد حاصل شده است.

وی ادامه می‌دهد: من نیز همچون سایر افرادی که شاید در حال حاضر مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند، فکر نمی‌کردم در عرض دو تا سه سال توانمند شوم، ولی با حمایت‌هایی که از سوی کمیته امداد می‌شود و با همت و تلاش می‌توان به استقلال و خودکفایی حتی در کمتر از این زمان نیز دست یافت.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول