اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

خدمات جزیره‌ای بیمه‌ای در کشور باید نظام‌مند شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون خدمات بیمه‌ای در کشور به صورت جزیره‌ای و در اشکال مختلف به مردم ارائه می‌شود و لازم است که با نظام‌مند شدن این خدمات موجبات امیدواری و اطمینان‌خاطر مردم و خانواده‌ها فراهم شود.

خدمات جزیره‌ای بیمه‌ای در کشور باید نظام‌مند شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعدازظهر امروز در همایش تجلیل از کارفرمایان حامی کارگر در تبریز، با اشاره به خدمات بیمه تامین اجتماعی، بیمه روستاییان و عشایر و سایر اقدامات بیمه‌ای افزود: اکنون خدمات بیمه‌ای در کشور به صورت جزیره‌ای و در اشکال مختلف به مردم ارائه می‌شود و لازم است که با نظام‌مند شدن این خدمات در قالب یک چارچوب منضبط و منسجم، موجبات امیدواری و اطمینان خاطر مردم و خانواده‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه فراگیر بودن خدمات تامین اجتماعی نشان‌دهنده پیشرفت نظام حاکم بر جامعه است، خاطرنشان کرد: دولت برنامه‌های مختلفی را در راستای توسعه عدالت و توانمندسازی گروه‌های ضعیف جامعه انجام داده که گسترش خدمات تامین اجتماعی یکی از مصادیق روشن این رویکرد دولت است.

بیگی افزود: بخشی از خدمات بیمه ناظر به اقدامات پیشگیرانه در حمایت از نیروی کار و بخشی مربوط به اقدامات درمانی در زمان وقوع حادثه است.

50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وی با اشاره به افزایش نزدیک به 100 درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان نسبت به سال 84، اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این رقم قابل توجه، نشانه تلاش دولت برای توانمندسازی گروه‌های ضعیف و حمایت از نیروی فعال جامعه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قانون تامین اجتماعی کشور مربوط به سال 1354 است، افزود: تصویب‌کنندگان این قانون قطعا نمی‌توانسته‌اند شرایط امروز را پیش‌بینی کنند و فرهنگ کار و اشتغال و لزوم حمایت از نیروی انسانی در مقطع کنونی، ضرورت نگرش در این قانون را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به آثار مثبت قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: کاهش فاصله فقیر و غنی و احساس امنیت بیشتر در گروه‌های پایین جامعه از جمله این آثار است که باید دستمایه فراگیر شدن خدمات تامین اجتماعی قرار گیرد.

بیگی تاکید کرد: منابع پرداختی کارفرمایان به عنوان حق بیمه باید موجب تحول در زندگی نیروهای فعال بعد از بازنشستگی شود.

وی همچنین از رویکرد مجلس شورای اسلامی در موضوع تامین اجتماعی به ویژه بیمه قالیبافان تقدیر کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از معلولان را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: با وجود حمایت‌هایی که تاکنون از این قشر صورت گرفته، هنوز هم انسجام لازم در این خصوص مشاهده نمی‌شود و لازم است حمایت‌های دولتی و پشتیبانی‌های مردمی به شکل منظم‌تر و منسجم‌تر ارائه شود.

در بهینه‌سازی معابر برای معلولان در شرایط مناسبی قرار نداریم

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه اشتغال معلولان برای توانمندسازی آنان گفت: در کنار این موضوع باید سخت‌افزارهای مورد نیاز برای آسایش بیشتر و حضور معلولان در سطح جامعه صورت گیرد که بدیهی‌ترین اقدام در این خصوص، بهینه‌سازی معابر و وسایط نقلیه است.

بیگی تصریح کرد: با وجود ضرورت این گونه اقدامات، هنوز در شرایط مناسبی قرار نداریم که موجب شده بخشی از جامعه معلولان در کنج عزلت قرار گیرند.

وی در خصوص اقدامات دولت برای تامین مسکن معلولان نیز گفت: دولت علاوه بر طرح مسکن مهر، تامین مسکن معلولان در شهرهای مختلف و ارائه تسهیلات یارانه‌ای در این خصوص را مورد توجه قرار داده است لکن باز هم باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

در این همایش از 20 نفر از کارفرمایان و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی به جهت حمایت از کارگران و معلولان با اهدای تندیس یادبود و لوح سپاس قدردانی شد. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول