اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نبود پلیس راه در محور ترانزیتی ریگان - چابهار گزارش می‌دهد

ریگان مسیر امن قاچاقچیان انسان و دام

خبرگزاری فارس: نبود پلیس راه در محور ترانزیتی ریگان - چابهار موجب شده تا راه‌های این منطقه به مسیری امن برای قاچاقچیان انسان و دام تبدیل شود.

ریگان مسیر امن قاچاقچیان انسان و دام

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، شهرستان ریگان با دارا بودن بیش از 306 آبادی و وسعت 9 هزار و 800 کیلومتر مربع در جنوب‌شرق استان کرمان قرار دارد.

این شهرستان با قرار گرفتن در محور ترانزیتی بندر چابهار یکی از شهرستان‌هایی است که تردد و عبور و مرور خودروها در جاده‌های آن زیاد است و تصادفات بسیاری در این محور روی می‌دهد.

در مسیر اصلی جاده ترانزیتی ریگان چابهار که بیش از 80 کیلومتر آن در شهرستان ریگان قرار دارد، عدم وجود پاسگاه پلیس راه موجب شده که افراد در این مسیر با سرعت‌های متفاوت رانندگی کنند، زیرا در این مسیر کاملا آزاد هستند و هیچ‌گونه نظارتی وجود ندارد.

با توجه به مشکلات موجود طی سال گذشته جلسه‌ای در شهرستان ریگان برگزار و مقرر شد که پاسگاه پلیس راه در شهرستان ریگان و سه‌راهی بخش گنبکی راه‌اندازی شود، اما هنوز این پاسگاه راه‌اندازی نشده است.

عدم راه‌اندازی پاسگاه پلیس راه در ریگان و عدم استقرار پلیس در جاده‌‌های این شهرستان سبب افزایش تلفات جاده‌ای در این منطقه شده است به طوری که طی چند روز اخیر شاهد تصادف‌های هولناک در جاده‌های ریگان بودیم که برخورد سه دستگاه خودروی تویوتا حامل سوخت و قاچاق انسان موجب کشته و مجروح شدن 27 نفر شد.

تهدید جان مردم با تردد قاچاقچیان در جاده‌های ریگان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ریگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: در شهرستان ریگان به یک هزار و 24 کیلومتر راه خاکی دسترسی داریم.

مسلم قادری بیان داشت: در این شهرستان 120 کیلومتر راه روستایی آسفالته و 50 کیلومتر راه روستایی در دست اقدام وجود دارد.

وی عنوان کرد: 80 کیلومتر از جاده ترانزیتی ریگان - بندر چابهار در شهرستان ریگان قرار دارد که بیشترین تردد در این محور است.

قادری با بیان اینکه با توجه به گستردگی و وسعت منطقه، دورترین روستا از مرکز شهرستان 120 کیلومتر فاصله دارد، گفت: راه‌های مذکور بیش از 302 روستا را به مرکز شهرستان متصل می‌کنند.

وی افزود: پاسگاه پلیس راه در این محور یکی از ضروریات شهرستان ریگان است، زیرا راه‌های این شهرستان محور مواصلاتی به بندر بزرگ چابهار و ناوگان حمل و نقل کشور هستند.

قادری تصریح کرد: جاده‌های ریگان علاوه بر محل ترانزیت کالاهای مختلف، مسیر قاچاق سوخت دام و انسان نیز هستند و نبود پلیس راه در این شهرستان موجب افزایش قاچاق در این شهرستان شده و این امر جان مردم این خطه را تهدید می‌کند.

هر روز 3 تا 4 تصادف در ریگان روی می‌دهد

مدیر مرکز بهداشت ریگان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در شهرستان ریگان چهار مرکز بهداشتی درمانی و 35 خانه بهداشت کار خدمات‌رسانی به مردم شهرستان را انجام می‌دهند.

منصور جلالی افزود: با وجود جاده ترانزیتی ریگان - چابهار و 302 روستا تابعه ریگان و مراجعه افراد بسیاری به مرکز شهرستان موجب بروز تصادفات در این محورها می‌شود و به طور متوسط ماهانه 110 تا 120 تصادف یعنی سه تا چهار تصادف در روز در این محورها روی می‌دهد.

وی تصریح کرد: همجواری ریگان با مرزهای شرقی موجب انجام قاچاق انسان و دام و سوخت شده و تردد وسایط نقلیه مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد که مراجعان تصادفات در این شهرستان مداوا و افرادی که نیاز به عمل‌های تخصصی داشته باشند به بیمارستان پاستور بم ارجاع داده می‌شوند.

امسال 30 نفر در جاده‌های ریگان جان باختند

فرماندار ریگان نیز به خبرنگار فارس گفت‌: شهرستان ریگان دارای 306 آبادی و وسعت بیش از 8 هزار و 600 کیلومتر مربع است که از این تعداد 204 روستا دارای سکنه هستند.

محمد برزنگ افزود: با توجه به جاده ترانزیتی ریگان - چابهار آمار تصادفات این شهرستان سیر صعودی دارد به طوری که از ابتدای سال تاکنون 465 فقره تصادف در این مسیر روی داده که در این تصادفات 30 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با تأکید بر راه‌اندازی پلیس راه در شهرستان ریگان بیان داشت: در گذشته کانکس پلیس راه در سه‌راهی ناصریه این شهرستان وجود داشت، آمار تصادفات در ورودی شهرستان کم بود، اما با جابه‌جایی این کانکس آمار تصادفات سیر صعودی دارد.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد پاسگاه پلیس راه ریگان - ایرانشهر مصوب شده و حتی مکان آن نیز تعیین شده، اما تاکنون این امر محقق نشده است.

برزنگ با توجه به آمار بالای تصادفات در ریگان خواستار راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پاسگاه پلیس راه در این شهرستان شد.

وی با اشاره به یکی از تصادف‌های دلخراش در محورهای شهرستان ریگان به علت نبود پلیس راه افزود: تصادفاتی که در هفته گذشته در شهرستان ریگان روی داد مربوط می‌شود به برخورد سه دستگاه تویوتا که منجر به کشته شدن چهار نفر و مجروح شدن 20 نفر شد.

-------------------------------

گزارش از موسی ملائیان

-------------------------------

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول