اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رصدخانه‎های ویژه استهلال در چهارمحال و بختیاری احداث شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: احداث رصدخانه‌های مجهز ویژه ستاد استهلال در این استان لازم و ضروری است.

رصدخانه‎های ویژه استهلال در چهارمحال و بختیاری احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد استهلال این استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری بام ایران است، به طور قطع و یقین مکان‎ها و موقعیت‎های مناسبی برای ایجاد رصدخانه در این استان وجود دارد.

وی شناسایی درست و مکان‌یابی مناسب برای استقرار ستاد استهلال کشوری را مورد نیاز استان دانست و گفت: تجهیز کردن این ستاد به وسایل روز دنیا و آموزش و آگاهی دادن به عموم مردم باید در اولویت‌های کاری این ستاد قرار بگیرد.

نکونام استهلال را یکی از مستحبات دین دانست و تصریح کرد: استهلال امری است عمومی که سازماندهی و ساماندهی ستاد استهلال استان برای عمل کردن به این امر ضروری است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری آگاه‌سازی عموم مردم را لازم دانست و گفت: ائمه جمعه، رسانه ملی و مطبوعات و متولیان امر توده مردم را به این امر مهم و مورد رضایت پروردگار توجه دهند.

وی با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، گفت: در فضیلت و شرافت ماه مبارک رمضان همین بس که در میان ماه‌های قمری تنها ماهی است که خدای تبارک و تعالی نام آن را در کتاب شریف خود ذکر و آن را ظرف زمانی نزول انزالی قرآن که جزو بهترین هدایای الهی به جامعه بشریت است، معرفی کرده است.

نکونام افزود: برهمین اساس نخستین کاری که باید در ارتباط با ماه مبارک انجام گیرد، به دست آوردن نگاه صحیح نسبت به آن است، نگاهی برگرفته از آنچه که کتاب خدا و پیشوایان راستین الهی به انسان ارائه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در پرتو شناسایی موقعیت و شناخت جایگاه ماه خداست که انسان مومن هنگام حلول و تشریف‌فرمایی آن می‌تواند استقبال شایسته از آن به عمل آورد.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول