اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ناهمخوانی برخی مشاوران جوان

نیکزاد: برخی مشاوران جوان از مدیران کل هم مسن‌ترند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وجود برخی افراد که به نام مشاوران جوان در ادارات این استان مشغول شده‌اند، گفت: متأسفانه این پست گاه در استان ما صوری شده و برخی مشاوران جوان از مدیران کل هم مسن‌ترند.

نیکزاد: برخی مشاوران جوان از مدیران کل هم مسن‌ترند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد عصر امروز در همایش نخبگان نسل فردا در مرکز این استان که با حضور حدود 100 نفر از نخبگان دانش‌آموزی دختر برگزار شد، اظهار کرد: امروز وقتی پای صحبت نخبگان دانش‌آموزی نشستم احساس کردم که اینها علاوه بر نخبه بودن در موضوعات علمی در بیان مشکلات و ارائه راهکارها از ما مسئولان بسیار مسلط‌تر هستند، با اینکه سن و سال بالایی هم ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نخستین عامل توسعه هر منطقه و کشوری را نیروی انسانی توسعه یافته آن دانست و گفت: مشخصه‌های اثرگذار پیشرفت همگی پشت سر نیروی انسانی توسعه یافته قرار دارد.

نیکزاد ادامه داد: در این میان مسئولان ارشد کشوری و به ویژه مقام معظم رهبری بیش از همه بر حمایت از نخبگان تأکید دارند چراکه جایگاه رفیع آنها در بالندگی و سازندگی جامعه را می‌دانند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر می‌بینیم که در برخی کشورهای پیشرفته اختراعات نخبگان مورد توجه قرار گرفته و موجب پیشرفت و توسعه آنها شده به دلیل پیوند حوزه صنعت و نخبگان است.

نیکزاد همگرایی صنعت با نخبگان را موجب پیشبرد اهداف در این عرصه دانست و گفت: دولت به شخصه حمایت محدودی از نخبگان می‌تواند داشته باشد و این حوزه صنعت است که باید حمایت از نخبگان را در دستور کار قرار دهد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه باید در ادارات و دستگاه‌ها از دانش‌آموزان به عنوان مشاور جوان افتخاری استفاده کرد، افزود: متأسفانه در استان ما و در برخی ادارات مشاوران جوان تنها نام جوان را یدک می‌کشند و به صورت صوری حضور دارند و هنگامی که به چهره آنها می‌نگریم در خواهیم یافت که از مدیران کل هم مسن‌ترند.

نیکزاد اضافه کرد: باید به مشاوران جوان حقیقی اعتماد کرد و کارها را به صورت موقتی هم که شده به آنها سپرد تا در آینده بتوانند نقش خود را در مدیریت کشور به درستی ایفا کنند.

وی تیزهوش بودن را از الطاف پروردگار دانست و به دانش‌آموزان نخبه توصیه کرد که بدون هیچگونه چشم‌داشتی علم و دانش خدادادی خو را در اختیار دوستان قرار دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع دشمنی استکبار با نخبگان کشور ایران اسلامی پرداخت و گفت: در ترورهای سال‌های اخیر به خوبی مشاهده کردیم که دشمن اکنون بیش از همه از نخبگان این مملکت وحشت دارد چراکه می‌داند ایران قدرتمند را نخبگان توانمند خواهند کرد.

نیکزاد به وضعیت گذشته ایران اشاره کرد و گفت: در گذشته افرادی به نام پزشک از هندوستان و پاکستان مردم را درمان می‌کردند در حالی که الفبای پزشکی را نمی‌دانسنتد و بر سر مردم منت هم می‌گذاشتند.

این مسئول افزود: به برکت جمهوری اسلامی و نخبگان این مرز و بوم، اکنون سالانه ده‌ها هزار نفر از خارج مرزها برای معالجه به ایران می‌آیند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول