اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه همکاری‌های منطقه‌ای فدراسیون روسیه:

صادرات ایران به روسیه افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه همکاری‌های منطقه‌ای فدراسیون روسیه از افزایش صادرات ایران به روسیه خبر داد و گفت: با استفاده از بانک‌های فعال در مناطق روسیه می‌توان مشکل ال‌سی‌ها ایرانی ناشی از تحریم سیستم بانکی را برطرف کرد.

صادرات ایران به روسیه افزایش یافت

الکساندر ویتالییویچ امروز در حاشیه نخستین نشست کارگروه همکاری‌های بین منطقه‌ای ایران و روسیه در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کاهش همکاری ایران با کشورهای غربی به خاطر تحریم‌های اعمال شده از طرف آنها زمینه توسعه و افزایش همکاری‌های بین ایران و روسیه را فراهم آورده است.

وی افزود: برای همسویی و هم‌راستا شدن برای مقابله با این تحریم‌ها باید همکاری‌های بین بانکی دو کشور نیز سرعت و قوت بیشتری بگیرد.

ویتالییویچ افزود: حضور بانک‌های کوچک و متوسط و موسسات مالی مناطق برای تحرک دادن به افزایش مبادلات و جلوگیری از کاهش صادرات مفید خواهد بود.

وی با اشاره به نقش اساسی بانک‌های فعال در مناطق روسیه در توسعه حجم مبادلات بین دو کشور گفت: با استفاده از این مجموعه‌ها می‌توان مشکل ال‌سی‌ها ایرانی ناشی از تحریم سیستم بانکی توسط آمریکا و کشورهای غربی را برطرف کرد.

*افزایش صادرات ایران به روسیه

ویتالییویچ از افزایش صادرات ایران به روسیه در ماه می سال‌جاری به عنوان نمونه برای افزایش مبادلات خبر داد و اظهار کرد: در این ماه صادرات چای، سرامیک و سیمان ایران به روسیه به ترتیب، 3، 7 و 67 درصد رشد داشته است.

رئیس کارگروه همکاری‌های منطقه‌ای فدراسیون روسیه رویکرد به دیدگاه و کالاهای جدید، اطلاع‌رسانی از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و کیفیت‌ها محصولات تولیدی، توجه تخصصی دو طرف به خصوص در مناطق و استان‌ها را از ملزومات گسترش مراودات بین ایران و روسیه دانست.

وی وجود بنگاه‌های اقتصادی متوسط و خرد در مناطق و استان‌های دو کشور را ظرفیتی بالقوه برای هر دو کشور عنوان کرد و گفت: این ظرفیت‌ها با کلیدی به نام حمایت مقامات دو کشور قابلیت تبدیل شدن به شاه کلید توسط روابط دو کشور می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول