اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس:

تشکل‌های مذهبی درجه‌بندی شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس خواستار این شد که تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی توسط سازمان تبلیغات درجه‌بندی شوند و بنابر میزان فعالیت مبالغ کمک به این تشکل‌ها تعلق گیرد.

تشکل‌های مذهبی درجه‌بندی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیر رئوف عصر امروز در همایش وحدت و انسجام ملی جوانان ایرانی اظهار داشت: در جلسه‌ای با حضور 300 منتخب جوان استان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نقطه نظرات جوانان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و این نقطه‌نظرات به هیئت دولت منعکس می‌شود تا در مصوبات این استان لحاظ شود.

حمید همتی مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در پاسخ به انتقادات نمایندگان تشکل‌های حاضر در نشست گفت: در استان فارس 6 هزار تشکل مذهبی، کانون فرهنگی، هیئت مذهبی و ... در سازمان تبلیغات پرونده دارند و اگر قرار باشد به هر تشکل در مناسبت‌های مختلف 100 هزار تومان کمک کنیم به رقمی در حدود 600 میلیون تومان نیاز خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه بودجه سازمان تبلیغات بسیار کمتر از این موارد است، ادامه داد: برای میلاد امام زمان (عج) بین تشکل‌های مذهبی و هیئت‌های این استان 20 میلیون تومان اعتبار توزیع کردیم در حالی که مبلغ اعتباری که برای کمک به هیئت‌های 30 شهرستان در اختیار ما قرار داده شد 50 میلیون تومان برای کل سال بود.

هادی منصوری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس در این نشست گفت: مجتمع فرهنگی هنری نیایش در بلوار نیایش برای برپایی نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان آماده بهره‌برداری است.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر شورای اسلامی شهر شیراز مصوبه‌ای را از تصویب گذراند که بنابر آن شهرداری موظف شده ضوابط برای فعالیت موسسات فرهنگی را تغییر داده و شرایطی را فراهم کند که بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرهنگی ترغیب شود.

علی خلفی‌نژاد رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: سال گذشته برای حمایت از 37 طرح برای هر طرح 3 میلیون تومان در اختیار نخبگان استان فارس قرار گرفت.

به گفته وی حمایت بنیاد از 64 طرح منجر به راهیابی 16 طرح از استان فارس به جشنواره خوارزمی شد و همچنین دو تا سه اختراع این استان در سطح ملی و یک اختراع در سطح بین‌المللی دارای رتبه شدند.

وی افزود: حضور نخبگان در ادارات باعث افزایش خلاقیت و ایده‌های ارزشمند در دستگاه‌ها می‌شود، از این رو تفاهمنامه‌هایی با برخی ادارات منعقد شد تا نخبگان در زمینه استخدام دارای اولویت باشند.

خلفی‌نژاد ادامه داد: به دنبال راه‌اندازی خانه نخبگان استان فارس هستیم و شهرداری نیز در زمینه زمین مورد نیاز ما را یاری کرده تا این نهاد با مدیریت خود نخبگان اداره شود.

احمدرضا نداف معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در پاسخ به سؤالات نمایندگان جوانان این استان بیان کرد: در زمینه حمایت از موسسات قرآنی فعالیت‌هایی انجام شده که از آن جمله 350 نفر از فعالان قرآنی موسسه بیت‌الاحزان بیمه شدند و برای ساخت و ساز تمام موسسات نیز اعتباراتی اختصاص یافته که مبلغ این اعتبار در سال گذشته 2 میلیارد تومان بوده است.

این مقام فرهنگی تصریح کرد: بین کانون‌های فرهنگی مساجد و وزارت ارشاد هیچ اختلافی نیست و تمام فعالیت‌هایی که مورد تایید و در شأن مسجد باشند از حمایت ارشاد برخوردار می‌شوند.

سید غلامرضا کمانه مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در ادامه بر لزوم پوشش مراسم استقبال از قهرمانان ورزشی و به ویژه قهرمانان جانباز توسط صدا و سیمای این استان تاکید کرد.

وی در مورد حمایت از قهرمانان ورزشی نیز از صندوق حمایت از قهرمانان و دریافت مستمری مادام‌العمر قهرمانان نام‌آور سخن گفت.

کمانه افزود: سال گذشته مراسم تجلیل از قهرمانان این استان با حضور رئیس جمهور برگزار شد و امسال نیز بعد از المپیک این اتفاق می‌افتد.

در این نشست که صبح و بعد از ظهر ادامه داشت؛ نظرات، مشکلات و پیشنهادات نمایندگان جوانان بیان و به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول