اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

اجازه عبور خط دوم مترو را از مسیر فعلی نمی‌دهم

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه اولویت ما با حفظ میراث فرهنگی در استان اصفهان است، گفت: تا زمانی که مدیریت اصفهان را برعهده دارم، به هیچ وجه اجازه عبور خط دوم مترو از مسیر فعلی را نمی‌دهم.

اجازه عبور خط دوم مترو را از مسیر فعلی نمی‌دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در  همایش مدیریت توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر پول، ثروت و سرمایه ذهن ما را به خود مشغول کرده، به گونه‌ای که میراث گذشتگان خود را از یاد برده‌ایم، اظهار کرد: ای کاش زمینه‌ای برای ورود به مفهوم جدید ایجاد می‌شد، چرا که این از موضوعات ضروری تاریخی ما است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از مزیت‌های فراوانی چون موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و آب و هوایی، اقتصادی، فرهنگی، میراثی، علمی و تخصصی و تجاری و بازرگانی برخوردار است، گفت: با وجود تمام این مزیت‌های نهفته و آشکار در اصفهان نگاه ما به مقوله سخت‌افزاری بوده و زمین‌های این استان را در گذشته در اختیار پالایشگاه، کارخانه‌های گچ و آهک و فولاد قرار داده‌ایم و این‌چنین شرایط حادی را برای استان به وجود آورده‌ایم.

اصفهان از صنایع اشباع است

استاندار اصفهان گفت: امروز رودخانه زاینده‌رود به دلیل نداشتن طرح‌های آمایشی و بارگذاری‌های فراوان در مسیر خود به این وضعیت دچار شده است و باید اعتراف کرد که تمام خشکی زاینده‌رود از خشک‌سالی نیست و بی‌برنامه‌گی‌ها گاه بر اثر خشک‌سالی می‌افزاید.

وی یادآور شد: چنانچه طرح‌های مطالعه شده و آمایش سرزمین در گذشته برای اصفهان تهیه شده بود، می‌توانستیم امروز برای تهیه یک قطره آب شرب مردم در اضطرار نباشیم.

ذاکراصفهانی تاکید کرد: اصفهان در حال حاضر از صنایع اشباع است و به هیچ وجه ظرفیت گنجایش منابع جدید را ندارد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان بیشتر از جهت فرهنگی و فکری ضربه می‌خورد، چرا که نیروی انسانی و سرمایه‌های انسانی مهم‌تر از مباحث مالی و مادی مسیر توسعه را هموار می‌کند و به این نتیجه رسیده‌ایم که بسیاری از مسیر توسعه از رهگذر گردشگری و میراث فرهنگی می‌گذرد.

استاندار اصفهان افزود: در موسیقی، ادب، هنر، صنایع دستی، معماری و میراث فرهنگی اصفهان هویت و پویایی تاریخی این شهر قابل رویت است و حال اینکه عده‌ای بر روی میراث فرهنگی به غلط یادگاری می‌نویسند و عده‌ای دیگر با رنگ‌ آن را می‌پوشانند که تمام آنها بار مضاعفی را بر سازمان میراث فرهنگی وارد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما با حفظ میراث فرهنگی در استان اصفهان است، گفت: تا زمانی که مدیریت اصفهان را برعهده دارم، به هیچ وجه اجازه عبور خط دوم مترو از مسیر فعلی را نمی‌دهم.

ذاکراصفهانی تصریح کرد: ما ضد توسعه نیستیم، اما عده‌ای حرف ما را متوجه نمی‌شوند.

وی با اشاره به ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان گفت: این مسجد نخستین مسجد است که در جهان به ثبت می‌رسد و مهم‌تر اینکه همواره مسجد را با عرب‌ها می‌شناختند و هم‌اکنون یک مسجد ایرانی به ثبت رسیده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بیشترین ایراد ایکوموس و بحث آنها در ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان در مورد طرح‌های عمرانی در ضلع شمالی آن بود که به آنها قول دادیم به هیچ وجه در این حوزه برای احیای میدان امام علی (ع) اقدامی صورت نگیرد.

طرح توسعه هتل تاریخی عباسی به وزیر اقتصاد ارائه شد

استاندار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از رایزنی با وزیر اقتصاد در مورد طرح توسعه هتل تاریخی عباسی خبر داد و افزود: برنامه‌ای را در این مورد برای وزیر ارسال کرده‌ایم و منتظر دستور مساعد هستیم.

اختصاص زمین برای انتقال ساختمان شهرداری و استانداری اصفهان

وی هم‌چنین ایجاد موزه منطقه‌ای در اصفهان را ضروری خواند و ادامه داد: کارخانه ریسباف اصفهان محیط مناسبی برای این موضوع است که در حال حاضر در اختیار بانک ملی است و مقرر شده پولی به این بانک اختصاص داده شود و زمین از آنها گرفته شود.

ذاکراصفهانی هم‌چنین از اختصاص زمینی برای انتقال شهرداری و استانداری اصفهان خبر داد و بیان داشت: باید ساختمان‌های فعلی این دو برای احیای طرح دولتخانه صفوی به موزه تبدیل شود.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول