اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

تکیه بر درآمدهای مالیاتی اقتصاد را پویا می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تکیه بر درآمدهای مالیاتی یک فرصت است و اقتصاد کشور را پویاتر می‌کند.

تکیه بر درآمدهای مالیاتی اقتصاد را پویا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان رجبعلی شیخ زاده در دیدار با مدیر کل  امور مالیات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیدایش نفت در مسجد سلیمان یک فرصت برای کشور بود اما اکنون تبدیل به یک تهدید شده و امروزه تنها راهکار برون رفت از این وضعیت، تکیه بر درآمدهای مالیاتی است.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی باید جز پیشتازان پرداخت مالیات باشند چون درآمدهای مالیاتی صرف تکمیل و تسریع در ساخت پروژه‌های عمرانی می‌شود.

معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تغییر نگاه به مالیات به عنوان تامین کننده درآمدهای بودجه‌ای بدون فرهنگ سازی محقق نمی‌شود. شیخ زاده تاکید کرد: ریل اقتصادی کشور باید از مسیر نفت به مسیر مالیات تغییر کند و تکیه ریل اقتصادی کشور بر مالیات سبب بروز برخی مقاومت‌ها خواهد شد که با فرهنگ سازی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی می‌توان پذیرش افکار عمومی را آماده ساخت.

وی خاطر نشان ساخت: انعطاف پذیری قوانین مالیاتی و ارایه تسهیلات به مودیان در راستای تقویت و نهادینه سازی فرهنگ مالیاتی سبب می‌شود سرمایه‌گذاران به سمت تامین نیازهای اجتماعی جامعه سوق داده شوند که این مهم در کشورهای توسعه یافته اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مردم با توجه به سابقه ذهنی به موارد مصرف مالیات انتقاد دارند تصریح کرد: با آگاهی دادن به مردم نسبت به اهمیت مالیات و اثرات زیانبار عدم وصول به موقع آن بر بدنه اقتصادی دولت، می‌توان همراهی و همگامی مردم در پرداخت مالیات را افزایش داد. 

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: ‌سال گذشته با تلاش جمعی همکاران، 90 درصد سهمیه پیش بینی درآمدهای مالیاتی استان وصول شدکه این میزان 25 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشت.

وی افزود: در نخستین سال تسلیم اظهارنامه مالیات به روش الکترونیکی با توجه به شرایط و امکانات استان با ثبت 65 هزار اظهارنامه الکترونیکی، رتبه چهارم دریافت اظهارنامه الکترونیکی را در کشورکسب کردیم.

شیخ اسدی ادامه داد: امور مالیاتی استان رتبه اول و در پیش ثبت‌نام اشخاص حقوقی رتبه چهارم کشوری در سال گذشته را کسب کرد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول