اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان:

کتابخانه‌های شهرداری ملزم به دریافت مجوز از نهاد کتابخانه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: کتابخانه‌های شهرداری ملزم به دریافت مجوز از نهاد کتابخانه‌ها هستند و در صورت عدم همکاری به صورت قانونی با آنها برخورد می‌شود.

کتابخانه‌های شهرداری ملزم به دریافت مجوز از نهاد کتابخانه‌ها هستند

غلامرضا یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مطابق قانون، نهاد کتابخانه‌ها متولی کتاب‌خوانی است به این معنا که از تمام ظرفیت‌ها مانند کتابخانه‌های شهرداری، آموزش و پرورش، اوقاف و دیگر دستگاه‌های دولتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بهره می‌برد اما گر چه مدیریت این کتابخانه‌ها با خود این نهادهاست اما آنها برای فعالیت خود باید از نهاد کتابخانه‌ها مجوز دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تنها کتابخانه‌های شهرداری اصفهان برای دریافت این مجوز اقدام نکرده‌اند سعی در تعامل با آنها داریم و این موضوع به کتابخانه شهرداری اعلام شده است اما اگر این اتفاق رخ ندهد به صورت قانونی درباره این کتابخانه‌ها اقدام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: تا کنون 85 باب کتابخانه عمومی به مدیریت ملی کتابخانه‌های کشور پیوسته‌اند و قرار است تا پایان سال تمام کتابخانه‌ها از جمله کتابخانه‌ شهرداری به شبکه ملی بپیوندند.

وی با اشاره به شایعه‌ای مبنی بر اینکه امکان ادامه تحصیل کتابداران در دانشگاه اصفهان برای تمام کتابخانه‌ها اعلام نشده، تاکید کرد: اگر افرادی هستند که هنوز مایل به ثبت‌نام در این دوره‌ها هستند می‌توانند به اداره کتابخانه‌ها مراجعه کنند تا آنها را به دانشگاه اصفهان معرفی کنیم.

یاوری با بیان اینکه قرار است 23 کتابخانه استاندارد در استان اصفهان ساخته شود، گفت: حداقل زیربنا برای کتابخانه استاندارد دو هزار و 200 متر مربع است و قرار است در تمام شهرستان‌های استان اصفهان یک کتابخانه استاندارد با سه هزار متر مربع زیربنا ساخته شود.

وی ادامه داد: قرار بود در سفر سوم رئیس‌جمهور به اصفهان اعتبارات این کتابخانه‌ها تصویب و ساخت آنها تسریع شود اما در صورت لغو این سفر با توجه به اینکه ساخت این کتابخانه‌ها جزو مصوبه هیئت دولت است و وزارت ارشاد نیز مکلف به تأمین اعتبار شده است، مشکلی پیش نمی‌آید.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تاکید کرد: یک کتابخانه استاندارد ظرفیت حداقل 100 هزار جلد کتاب را داراست و به تمام امکانات کتابخانه‌ای روز دنیا مانند کافی‌نت، کافی‌شاپ، کتابخانه دیجیتال، کتابخانه نابینایان، سالن مطالعه و امکانات تفریحی مجهز است.

وی با اشاره به گسترده بودن فضا و امکانات در این کتابخانه‌ها تصریح کرد: این کتابخانه‌ها نیز قفسه ‌باز هستند چرا که انتظار مراجعان برای انتخاب و تحویل کتاب بدون مشاهده مستقیم آنها روشی منسوخ در دنیاست که تنها باعث اتلاف وقت مراجعان و بی‌حوصلگی آنها برای مراجعه به کتابخانه می‌شود.

یاوری با بیان اینکه کتابخانه تخصصی قرآن و عترت برای نخستین بار در کشور در اصفهان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مهد قرآن به صورت تخصصی به مبحث قرآن می‌پردازد با همکاری این نهاد به زودی این کتابخانه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول