اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین خبر داد

ثبت‌نام 700 دانشجو در طرح ولایت بسیج دانشجویی قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: 700 دانشجوی این استان در طرح ولایت بسیج دانشجویی ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام 700 دانشجو در طرح ولایت بسیج دانشجویی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی برزگر ظهر امروز در نشست خبری سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: طرح ولایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین است که در سال جاری 700 نفر دانشجوی خواهر و برادر از 47 دانشگاه این استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج دانشجویی آذر سال 67 به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شده که این سازمان تاکنون در اهداف انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی را ایفا کرده است.

این مسئول ادامه داد: طبق فرموده امام خمینی (ره) "اگر بر کشوری تفکر بسیج طنین‌انداز شود، چشم طمع دشمنان از آن دور خواهد ماند" و سازمان بسیج دانشجویی نیز از زمان تأسیس در مسیر گسترش این تفکر حرکت کرده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: بسیج دانشجویی استان قزوین برنامه‌های متعددی دارد و برای اجرای موفق و درست آن‌ها شعبه‌هایی را در دانشگاه‌های این استان ایجاد کرده است.

این مسئول تشریح کرد: همه دانشجویانی که به دانشگاه می‌آیند به دنبال رشد و تعالی علمی و فرهنگی هستند و سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با برنامه‌های متعدد کارشناسی شده در راستای این هدف الهی حرکت می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه جنگ امروز جنگ فرهنگی است، رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در این جنگ دارند و برای جلوگیری و پیروزی در این عرصه سخت باید مبانی اسلامی و فرهنگی را در جامعه گسترش داد.

برزگر ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم تأکید کرد: مقام معظم رهبری دانشگاه‌ را جبهه جنگ نرم، رؤسای دانشگاه‌ها را فرماندهان و دانشجویان را افسران جنگ نرم معرفی کرده‌ و سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین نیز مثل همیشه تابع امر ولایت فقیه است و در این خصوص وظیفه خود می‌داند در کنار رؤسای دانشگاه‌ها در مقابله با جنگ نرم، با قدرت وارد شود.

پرورش نیروی هم‌تراز با نظام از اهداف مهم بسیج دانشجویی است

برزگر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف بسیج دانشجویی استان قزوین پرورش نیروهای متعهد و هم‌تراز با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این سازمان با بصیرت‌افزایی در زمینه‌های علمی و فرهنگی تحقق این هدف را دنبال می‌کند.

وی طرح صالحین را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و طرح‌های بسیج دانشجویی دانست و ادامه داد: در طرح صالحین دانشجویان در مساجد یا کلاس‌هایی در دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، دینی و علمی بحث می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: در طرح صالحین یک مربی حضور دارد که دیدگاه بی‌طرف را اتخاذ می‌کند و با طرح سئوالاتی، شبهات مطرح شده از سوی دشمنان نظام و اسلام را حل می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در طرح صالحین از مربیان و کارشناسان حوزه‌های علمیه و مربیان آموزش‌دیده در کلاس‌های طرح ولایت استانی و کشوری استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: دوره سطح یک طرح ولایت در استان قزوین برگزار می‌شود و تاکنون 700 نفر از دانشجویان برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند و با برگزاری آزمون، نفرات برتر برای اعزام به سطح 2 شناسایی و به مشهد اعزام می‌شوند.

برزگر بیان کرد: طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین در سال 89 و 90 به عنوان دوره برتر کشوری معرفی شد و توسط آیت‌الله مصباح یزدی مورد تجلیل قرار گرفت.

رشد 100 درصدی اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی قزوین

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین تشریح کرد: طرح هجرت یکی دیگر از برنامه‌های مهم این سازمان است که با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم در کشور دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین در اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی داشته و در تا پایان سال جاری 40 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

این مسئول تأکید کرد: با نیازسنجی کارشناسی شده، سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، دینی و بهداشتی در روستاها و مناطق محروم خدماتی را به مردم آن مناطق ارائه می‌کند.

برزگر یادآور شد: در اردوهای هجرت، خواهران در زمینه‌های فرهنگی فعالیت بیشتری را ارائه کرده و برادران در زمینه‌های عمرانی و بهداشتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی تشریح کرد: پزشکان و دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در راستای درمان مردم مناطق محروم فعالیت‌های بسیار زیادی را به صورت داوطلبانه ارائه کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین ابراز کرد: جهادگران بسیج دانشجویی استان قزوین در استان‌های دیگر از جمله کرمان نیز خدمات بسیاری را ارائه کرده است.

این مسئول اضافه کرد: سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین 2 پژوهشکده علمی در این استان دارد که اعضای آن در زمینه‌های علمی بسیار فعال هستند و در روبوکاپ کشور پیشرفت چشم‌گیری داشته و از تیم‌های برتر کشور محسوب می‌شوند.

وی گغت: سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین در زمینه فعالیت‌های ورزشی نظیر فوتبال، فوتسال، پیاده‌روی، تیراندازی، شنا و سوارکاری فعالیت می‌کند.

اعزام کاروان راهیان نور شمال‌غرب برای نخستین بار در قزوین

برزگر افزود: سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین برای نخستین‌بار در این استان کاروان راهیان نور را به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام کرده و هم‌اکنون این کاروان در شمال‌غرب کشور حضور دارند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول