اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

/ماه رمضان در کشورها/

نماز و روزه غیرمسلمانان به روایت روزنامه آمریکایی+عکس

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست در گزارشی درباره ماه رمضان، آداب و رسوم مسلمانان در این ماه را شرح داد و ماه رمضان را ماه تطهیر و ایثار توصیف کرد.

نماز و روزه غیرمسلمانان به روایت روزنامه آمریکایی+عکس

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست» در گزارشی به شرح روزه گرفتن و آداب و روسوم مسلمانان در ماه مبارک رمضان پرداخت.

این روزنامه آمریکایی که در سال 2005 با هدف اطلاع‌رسانی خبری فراتر از سیاست‌های مرسوم آمریکا ایجاد شد ماه رمضان را نهمین ماه قمری معرفی می‌کند که در میان مسلمانان از تقدس ویژه‌ای برخوردار است.

در این گزارش که اطلاعاتی درباره پیشینه‌های تاریخی، مبناهای قرآنی، تاریخ و قواعد روزه‌گیری مسلمانان فراهم می‌آورد، تصاویر و فیلم‌هایی از ماه رمضان در مناطق مسلمان‌نشین ارائه شده است.

برگزاری نماز جماعت در ماه مبارک رمضان

 

هافینگتون‌پست از تاریخ‌های مهم رمضان به آغاز رمضان و عید فطر اشاره می‌کند و در ادامه می نویسد مسلمانان روز عید فطر را با نماز صبج آغاز می‌کنند و پس از آن ضیافت‌هایی با دوستان و خانواده برپا می‌کنند.

روزنامه هافینگتون پست که در جولای 2012 در رتبه‌بندی 15 سایت پرطرفدار سیاسی آمریکا جایگاه نخست را به خود اختصاص داد می‌نویسد که روزه یکی از پنج ستون اسلام است.

هافینگتون‌پست صدقه را یکی از آداب مهم رمضان می‌داند و می‌افزاید روزه بر ایثار و فواید گرسنگی برای رشد روحیه همدلی با فقرا تأکید می‌کند.

این روزنامه آمریکایی تاکید می‌کند مسلمانان در طول رمضان با یکدیگر همکاری می‌کنند تا برای فقرا پول جمع‌آوری کنند، به آنها لباس و غذا بدهند و برای افرادی که رفاه کمتری دارند ضیافت افطار ترتیب دهند.

 

آماده کردن افطاری

 

قرآن‌خوانی مسلمانان و تلاش برای ختم قرآن یکی دیگر از آداب مسلمانان درماه رمضان است که در این روزنامه به آن اشاره کرده است.

هافینگتون‌پست درباره شرکت غیرمسلمانان در آداب رمضان می‌نویسد غیرمسلمان‌ها برای شرکت در مراسم رمضان آزاد هستند. بسیاری از غیرمسلمانان روزه می‌گیرند و حتی با دوستان مسلمان خود یا اعضای خانواده آنها نماز می‌خوانند. غیرمسلمانان اغلب برای شرکت در نماز و افطاری دعوت می‌شوند.

 

حضور غیرمسلمانان در کنار مسلمانان

 

برگزاری نماز جماعت در ماه مبارک رمضان

این گزارش درباره اهداف رمضان می نویسد: «در کل، منظور از اعمال رمضان تزکیه فرد از افکار و اعمال مغایر با اسلام است. فرد با چشم‌پوشی از امیال مادی قادر می‌شود کاملاً بر از خودگذشتگی و خدمت در راه خدا متمرکز شود.»

«بسیاری از مسلمانان از آداب فیزیکی روزه گرفتن فراتر می‌روند و تلاش می‌کنند خودشان را از افکار و انگیزه‌های آلوده نظیر خشم، ناسزا و حرص پاک کنند.»

هافینگتون‌پست در پایان می‌نویسد اسلام زنان باردار، افراد بیمار، مسافران و کسانی که در معرض خطر قرار دارند را از روزه معاف کرده است.

انتهای پیام/د.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول