اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

ساخت 156 مسکن معلولان و نیازمندان در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از ساخت 156 واحد مسکن معلولان و نیازمندان با صرف 9 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار خبر داد.

ساخت 156 مسکن معلولان و نیازمندان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در نشست با جامعه هدف بهزیستی در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های دولت خدمتگزار تامین مسکن و پرداخت 6 میلیون تومان بلاعوض در حوزه شهری و 3 میلیون تومان در حوزه روستایی در تامین مساکن معلولان و نیازمندان است.

وی خاطرنشان کرد: موسسات خیریه نیز در این زمینه یاری‌گر بودند که با همراهی آنها تنها در شهر اردبیل و در شش سال اخیر 156 واحد مسکونی با صرف 9 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار احداث و در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار گرفته است.

فرماندار اردبیل در مورد ثبت نام یک هزار و 556 نفر از مددجویان و معلولان بهزیستی در طرح مسکن مهر گفت: ساخت یک سوم این تعداد متقاضی مسکن مهر که در حدود 500 واحد است در مرحله اجرا بوده و 60 واحد مسکونی نیز در شهرک زرناس اردبیل به همت خیرین در حال تکمیل شدن است که به زودی به متقاضیان واگذار می‌شود.

اکبری به همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی در واگذاری انشعابات رایگان برای واحدهای مسکونی مددجویان و معلولان بهزیستی اشاره کرد و افزود:‌ همه نهادهای دولتی و مجموعه‌های مردمی سعی می‌کنند بهترین خدمات را ارائه کنند به طوری که در سال‌های اخیر بر گستردگی فعالیت آنها افزوده شده است.

این مسئول در خصوص پیگیری موضوع اشتغال معلولان و احقاق حق این قشر از سه درصد استخدامی دستگاه‌های دولتی ابراز داشت: با توجه به محدودیتی که در استخدام نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی و آماده به کار در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، با پیگیری‌های مستمر از محل سه درصد استخدام معلولان در چهار سال گذشته سعی شده است 42 نفر در دستگاه‌های اجرایی به کارگیری شوند.

وی همچنین ضرورت توجه به بیمه تکمیلی معلولان را یادآور شد و گفت:‌ در این زمینه نیز حرکت‌های خوبی آغاز شده تا معلولان و جامعه هدف بهزیستی بتوانند از مزایای این طرح مناسب بهره‌مند شوند.

این مسئول به تنوع نقش بهزیستی در کنار خدمات‌رسانی به معلولان و مددجویان اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی در مقابله با برخی آسیب‌های اجتماعی، بد‌اخلاقی‌ها و سر و سامان دادن به از هم پاشیدگی خانواده‌ها وظیفه خطیری را عهده‌دار است که در قالب پیشگیری، درمان و مقابله انجام وظیفه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری پروژه اورژانس اجتماعی بهزیستی را از پروژه‌های مهر ماندگار اعلام کرد و گفت:‌ امیدواریم با تکمیل این پروژه تا پایان دولت دهم جامعه هدف از خدمات مطلوب استفاده کرده و بسیاری از پلشتی‌های اجتماعی که در شأن مردم اردبیل نیست برطرف شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول