اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در گردهمایی روحانیت مازندران

"‌مقاومت" ‌‌فکر حمله نظامی به ایران را از سر ‌دشمنان خارج کرد/ واکنش به حوادث‌ تروریستی سوریه

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت ایران باعث شد تا دشمنان فکر حمله نظامی به ایران را از سر خود خارج کنند.

"‌مقاومت" ‌‌فکر حمله نظامی به ایران را از سر ‌دشمنان خارج کرد/ واکنش به حوادث‌ تروریستی سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ روحانیت استان مازندران که در مصلی شهرستان ساری برگزار شد از روحانیت به عنوان تکیه‌گاه ملت نام برده است و این عامل علت پیشرفت و توسعه سرافرازی ملت شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیازمندیم به رفتار دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: شرایط منطقه پیچیده‌تر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به هم تنیدگی ملت و روحانیت کشور را به سعادت می‌رساند خاطر نشان کرد: استفاده از فکر اصیل روحانیت برای شرایط امروز بیش از گذشته لازم است.

لاریجانی با تأکید بر این نکته که بر اساس دغدغه‌های شهید مطهری روحانیت به سازماندهی درونی نیاز دارد، افزود: در کشورهای اسلامی باید روحانیت در کنار ملت باشد و مستقر بماند. این تفکر شهید مطهری بود است.

لاریجانی شرایط دنیا را پیچیده دانست و درباره سازماندهی امور روحانیت بیان داشت: سازماندهی روحانیت باید در درون خودش برخیزد تا عمیق‌تر و دقیق‌تر به فعالیت بپردازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مثل شرایط امروز را نداشتیم که بازیگران مختلف در صحنه‌های منطقه‌ای نگاهی طمع‌آلود به ملت ایران داشته باشند، اظهار داشت: در شرایط پیچیده بین‌المللی باید نگاه دقیق‌تری بر مبنای وحدت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تمام دشمنی‌ها و خصومت‌ها که در گذشته بوده است امروز نیز وجود دارد اضافه کرد: ما در داخل در ابتدای انقلاب و در بحران‌های مختلف فشارهایی را داشتیم که یکی از آنها فشار نظامی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهیدان مطهری، باهنر، رجایی و یاران بهشتی توسط گروه‌های ضد انقلاب ترور شده‌اند، خاطر نشان کرد: در مقاطع مختلف ایران اسلامی با فتنه‌گری‌های مختلف روبه‌رو بوده است.

وی به تاریخچه برخی از انحصارطلبی‌های دوران بنی‌صدر اشاره کرد و تصریح کرد: ستیز با مجلس و قوه قضائیه توسط بنی‌صدر باعث می‌شود که آرامش از کشور گرفته می‌شد و پس از آن گروهی صدام و صدامیان را برعلیه کشورمان شوراندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در جنگ فرانسه، آلمان و شوروی سابق نیز به عراق کمک کردند تصریح کرد: برخی کشورهای مرتجع منطقه نیز در جنگ ایران با عراق به عراق کمک می‌کردند.

وی با قدردانی از زحمات معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی که حرکت وسیعی را در بین ملت ایجاد کرد‌، گفت: در آن مقطع روحانیت در کنار رهبر انقلاب یک صدا بودند و مردم را برای حفظ این انقلاب تشویق می‌کردند و این روحیه نیز باید در حال حاضر نیز حفظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جنگ هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم خاطر نشان کرد: نتیجه استقامت ملت این بود که با این انقلاب نمی‌توانند کاری بکنند.

وی به مذاکرات بین‌‌المللی طی سال‌های گذشته با اروپاییان اشاره کرد و افزود: در یکی از این مذاکرات که ژنرال 80 ساله‌ای در آن حضور داشت در مقابل اظهارات اعضای جلسه که قدرت آمریکا را مطرح می‌کردند اعلام کرد که حرف آنها را بشنوید ولی باور نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنها در آن مذاکرات در دل ایران را تحسین می‌کردند ولی قدرت بیان قدرت ایران را نداشتند .

وی به موفقیت‌های ایران پس از جنگ اشاره کرد و بیان داشت: استواری ملت باعث شد که هوس جنگ با ایران برای همیشه از سر آنها برود.

لاریجانی یادآور شد: مقاومت ایران باعث شد تا دشمنان فکر حمله نظامی به ایران را از سر خود خارج کنند.

وی فشار فرهنگی و اقتصادی را یکی از شیوه‌ها و تاکتیک‌های جدید دشمنان برای ایجاد چالش در ایران دانست و بیان داشت: حفظ وحدت می‌تواند ایران را در حل این مشکلات جدید نیز موفق کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی موفقیت‌های هسته‌ای را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر خیلی از نیازهای داخلی در کشور تأمین می‌شود و این ظرفیت بزرگی برای توسعه و بالندگی ایران اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان ایران در برخی مجامع حقوق بشر را محور منازعه با ایران می‌دانند یادآور شد: این کشورها به این دلیل ایران را متهم به تروریسم می‌کنند که از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنند و با اشاره به اینکه آنها می‌خواهند مقوله جهاد در کشور حذف شود یادآور شد: دشمنان انقلاب دفاع از حماس و حزب‌الله را حمایت از تروریست می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه کینه دشمنان نیز پس از مقاومت ایران اسلامی در مقابل فتنه‌گری‌ها زیاد شده است گفت: نظام ما در حال تقویت شدن است و رفتار آنها نیز به اندازه موفقیت‌های ایران تغییر می‌کند.

لاریجانی به ترور روز گذشته جمعی از مسئولان نظامی سوریه از جمله وزیر دفاع اشاره کرد و بیان داشت: آنهایی که در مقاطعی تروریست را محکوم می‌کنند 12 ساعت پس از روی دادن این حادثه تروریستی هنوز ترور در سوریه را محکوم نکردند و این مسئله را نشانه تغییرات در سوریه قلمداد کرده‌اند.

لاریجانی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ضربه‌زدن بنیه اقتصادی ایران اسلامی هستند یادآور شد: اگر این تحلیل را بپذیریم در حال حاضر محور اصلی فشار به ایران اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در تجارت بین‌الملل نیز راه‌های مختلفی برای برون رفت از مشکلات وجود دارد گفت: دشمنان در خلیج نفت ایران نیز توسط کشورهای دیگر صورت می‌گرفت اختلالاتی ایجاد کردند و در کار بانک‌ها نیز مشکلات را به وجود آوردند که تمام مشکلات با وحدت بین مردم و مسئولان برطرف می‌شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول