اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان:

واژگونی خودرو عامل عمده تصادفات در سیستان و بلوچستان است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات در سیستان و بلوچستان واژگونی خودرو است.

واژگونی خودرو عامل عمده تصادفات در سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالرضا صالحی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال‌جاری، 340 فقره تصادف در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته که از این میزان 179 فقره واژگونی خودرو بوده است.

وی افزود: عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، عدم توقف لازم در طول مسیر و سرعت بالا و غیر مجاز عامل عمده تصادفات واژگونی در استان بوده به‌طوریکه 58 درصد از آمار تصادفات استان مربوط به واژگونی خودرو است.

وی افزود: در چهار ماهه سال 90، 13.5 درصد افزایش کشته‌های ناشی از تصادف در استان را داشتیم که در سال 91 با تدابیر اتخاذ شده در راه‌های شمال استان در سه ماهه اول امسال آمار تصادفات کاهش پیدا کرده است.

‌صالحی ادامه داد: بر اساس آمارها، در مجموع تصادفات فوتی و جرحی در استان 22 درصد کاهش داشته‌ که این امر اتفاقی نبوده و برنامه‌ریزی‌هایی بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته است.

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سه ماهه اول امسال 23 درصد در تصادفات جرحی و 37 درصد در تعداد مجروحان کاهش داشته ایم.

* افزایش آمار فوت شدگان تصادف در محل حادثه

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: آمار کشوری نشان می‌دهد فوت در محل حادثه در سطح کشور 61.3 درصد و در استان ما 68.7 درصد است که این نشانگر بالا بودن آمار فوت شدگان در صحنه تصادف است.

وی افزود: علت عمده این امر عامل انسانی، رفتارهای مخاطره آمیز، سرعت بالا و غیر مجاز، عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی عدم رعایت مقررات و ... است.

صالحی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی، امسال 25 درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم و از شاخص کشوری هم فراتر رفته‌ایم.

صالحی بیان کرد: امسال 281 فقره تصادف فوتی و جرحی در سه ماهه اول داشته‌ایم که در مقایسه با سال قبل 22 درصد کاهش تصادفات داشته ایم.

* افزایش نظارت‌های غیر محسوس در دستور کار قرار دارد

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت آنلاین، استفاده از دوربین‌های متوسط سرعت و افزایش نظارت‌های غیر محسوس برای کنترل جاده‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه هدف آگاه سازی مردم است، افزود: گشت‌های آشکار نیز در جاده‌های استان متراکم هستند و محورها را کنترل می‌کند.

صالحی گفت: کنترل جی پی اس یا سرعت نگار لحظه‌ای وسایل نقلیه باربری و مسافری از وظایف ذاتی ما است و باید حتما رانندگان به سیستم جی پی اس مجهز باشند.

* کاهش تصادفات خودروهای سنگین در سیستان و بلوچستان

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال، در کامیون‌ها 28 درصد کاهش تصادفات، کامیونت 33 درصد، تریلی و کامیون کشنده 39 درصد کاهش تصادفات داریم.

وی افزود: وضعیت تصادفات خودروهای سنگین در سیستان و بلوچستان خوب است اما خودروهای سواری‌ بیشترین حجم تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

وی در ادامه گفت: شرایط راه‌های این استان طولانی، دوطرفه و کویری است و چشم‌انداز مناسبی برای رانندگان ندارد لذا به دلیل گرمای هوا اکثر رانندگان شب را برای سفر انتخاب می‌کنند که متاسفانه بیشترین آمار تصادفات در ساعات شبانه روز اتفاق

می‌افتد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول