اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

کاهش تعداد دانش‌آموزان در زنجان / آموزش و پرورش آماده بازگشایی مدارس است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه امسال تعداد دانش‌آموزان در استان زنجان کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش استان زنجان برای بازگشایی مدارس آمادگی دارد.

کاهش تعداد دانش‌آموزان در زنجان / آموزش و پرورش آماده بازگشایی مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: 15 سال است که به دلایل مختلف از جمله کنترل جمعیت تعداد دانش‌آموزان در مدارس در حال کاهش است.

وی خاطر نشان کرد: سال 89 بیش از 180 هزار دانش‌آموز در استان زنجان وجود داشت، که این تعداد در سال گذشته به 180هزار دانش‌آموز رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین یادآور شد: امسال نیز تعداد دانش‌آموزان در استان زنجان 3 هزار نفر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: امسال 177 هزار نفر دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی در مدارس استان زنجان به تحصیل مشغول می‌شوند.

نظری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استان زنجان در 2 هزار و 200 مدرسه به تحصیل مشغول می‌شوند، اضافه کرد: امسال برای تحصیل دانش‌آموزان 8 هزار و 260 کلاس آماده سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 8 هزار و 960 دانش‌آموز زنجانی در مقطع پیش‌دبستانی تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: در مقطع راهنمایی نیز 88 هزار و 500 دانش آموز زنجانی در مدارس این استان حضور پیدا می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه امسال 51 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: همچنین امسال در مدارس استثنایی استان زنجان نیز 840 دانش‌آموز مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط آموزش و پرورش برای اجرا در سال تحصیلی 91-92 اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که به صورت نخستین بار در سال تحصیلی مذکور اجرا می‌شود، استقرار نظام 6-3-3 در مدارس استان زنجان است که به تبع برنامه کشوری اجرایی می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه تمهیدات لازم به منظور استقرار نظام 6-3-3 در مدارس استان زنجان آماده سازی شده است، افزود: نحوه ساماندهی دانش‌آموزان در مدارس و همچنین تامین فضای لازم برای استقرار دانش‌آموزان از جمله اقداماتی است که آموزش و پرورش استان زنجان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های آموزش و پرورش دو ماه زودتر از موعد مقرر انجام شده است، اضافه کرد: امروز یعنی تاریخ 29 تیر ماه آموزش و پرورش استان زنجان به صورت کامل آماده بازگشایی مدارس است و همه اقدامات به این منظور انجام شده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول