اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

شاخصه‌های بهداشتی و درمانی در سیستان‌وبلوچستان ارتقاء می‌یابد

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی گفت: باتوجه به محرومیت‌‌ها و مشکلات سیستان‌وبلوچستان شاخصه‌های بهداشتی و درمانی در این استان ارتقاء می‌یابد.

شاخصه‌های بهداشتی و درمانی در سیستان‌وبلوچستان ارتقاء می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مرضیه وحیددستجردی ظهر امروز در افتتاح طرح ملی پزشک خانواده در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: برنامه پزشکی خانواده در نظام ارجاع به خوبی در این منطقه تبیین شده و مسئولان، مردم و پزشکان کاملا به وظایف آن واقف هستند.

وی افزود: برنامه پزشک خانواده  دسترسی آحاد مردم به خدمات بهداشت و درمانی را آسان کرده و بهترین نظام پاسخگویی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را در منطقه مستقر می‌کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: تلاش می‌کنیم با اجرایی‌کردن برنامه پزشک خانواده به فرمایش مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشانیم تا بگونه‌ای که مردم به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

این مقام مسئول بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با اجرای این برنامه و تلاش وزارتخانه‌های مرتبط، همدلی و تعامل و هماهنگی، عدالت در سلامت را محقق کنیم.

وحیددستجردی اضافه کرد: در تلاش هستیم شاخصه‌های سلامت را در این استان به بالاترین شاخصه‌های کشوری برسانیم.

وی با بیان اینکه تحولاتی که در این استان انجام شده بویژه در بخش بهداشت و درمان بی‌نظیر است گفت: در سیستان‌وبلوچستان صددرصد پزشکان عمومی برای برنامه پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند که این خود موفقیت یک برنامه را در این منطقه می‌رساند.

وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: در سال گذشته هزار و 440 پزشک متخصص در سراسر نقاط کشور توزیع کردیم.

این مسئول ادامه داد: از این تعداد 40 پزشک متخصص را به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تعداد 18 پزشک متخصص به دانشگاه علوم پزشکی زابل اختصاص دادیم که رشد خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

‌وحیددستجردی گفت: هدف از اجرای طرح پزشک خانواده، محقق‌کردن عدالت در سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همه مردم ایران است.

وی ابراز داشت: امروز بیش از 40 کشور دنیا برنامه پزشک خانواده در حال انجام است و خرسندیم که این مطالبه مردمی در کشور ما نیز در حال انجام است و هر شهروند ایرانی از یک پرونده الکترونیک سلامت برخوردار می‌شود.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از وزارت تعاون،رفاه و امور اجتماعی و سازمانهای بیمه‌گر اذعان داشت: اگر هماهنگی و تعامل و هم‌فکری‌های بین بخشی نبود امروز طرح پزشک خانواده به این مرحله که تمام کشور را زیر پوشش قرار دهد، نمی‌رسید.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول