اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد

آغاز به کار برنامه ملی پزشک خانواده در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: با حضور وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی برنامه ملی پزشک خانواده در تمامی شهرستان‌های سیستان‌وبلوچستان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار برنامه ملی پزشک خانواده در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح پزشک خانواده در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: براساس سرشماری‌هایی که در سطح استان انجام شده اطلاعات خانوار جمع‌آوری و از یکم مرداد ماه قرار است خانواده‌ها با حضور در مراکز هدایت و راهنمایی خانواده، پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

منصور شکیبا افزود: هر 2 هزار و 500 زیر نظر یک پزشک عمومی و تیم سلامت هستند. وظیفه هر پزشک خانواده تنها درمان بیماری نبوده بلکه پزشکان وظیفه پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف را نیز بر عهده دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: در سال 89 طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در شهرستان‌های کنارک و سراوان اجرا شد که موفقیت‌های بسیار خوبی در پی داشت.

این مسئول در ادامه یادآور شد: هم‌اکنون در شهرستان کنارک پزشک مازاد داریم.

شکیبا اضافه کرد: از 26 فروردین ماه امسال تمامی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در تمامی شهرستان‌های استان فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: 91 منطقه سلامت را در کل استان تعریف کرده‌ایم و زیرساخت‌های لازم از جمله طراحی سامانه تعیین منطقه سلامت، تخصیص یک ساختمان ویژه استقرار ستاد اجرایی، طراحی پورتال پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تعیین مرکز مدیریت و مشاوره پزشکان هر شهر را تامین کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم‌اکنون 25 منطقه سلامت مجازی، 91 منطقه سلامت شهری، 186 پزشک خانواده برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده و 382 نفر نیز سایر اعضای تیم سلامت را تشکیل می‌دهند.

در ادامه این جلسه هر یک از نمایندگان شهرستان‌های سیستان‌وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات بهداشتی و درمانی حوزه خود پرداختند.

برنامه پزشک خانواده از طریق ویدئو کنفرانس با حضور مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت و درمان در شهرستان‌های زابل، ایرانشهر و چابهار افتتاح شد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول