اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خبر داد

برگزاری دوره‌های آتش‌نشان داوطلب در قم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از برگزاری دوره آتش‌نشان داوطلب در قم خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی ویژه بانوان بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آتش‌نشان داوطلب در قم

عباس جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های آموزشی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: این سازمان در طول سال برای پرسنل خود دوره‌های آموزشی متعدد برگزار می‌کند تا اطلاعات این افراد را به روز کرده و کارآمدی آنان را برای مواجهه با سوانح افزایش دهد.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های آموزشی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم طرح آتش‌نشان داوطلب است که در این دوره‌ها اهداف تبلیغی و ترویجی دنبال می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و 400 نفر از شهروندان قمی در این دوره شرکت کرده‌اند ابراز داشت: امسال نیز از این دوره‌ها استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این دوره‌ها شامل مباحث کاربردی در زمینه نحوه مقابله با آتش، سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، کپسول‌ها و خاموش‌کننده‌ها بوده و بیشتر سعی شده از سرفصل‌های کاربردی‌تر استفاده شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: امسال بیش از هزار نفر برای شرکت در این دوره‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد حدود 200 خانم و آقا تا امروز دوره‌های خود را گذرانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این دوره‌ها ادامه دارد افزود: پس از ماه مبارک رمضان یک دوره آموزشی آتش‌نشانان داوطلب مخصوص بانوان برگزار خواهد شد.

جعفری با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌ها بیان کرد: در این طرح تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت شهروندان برای کاهش حوادث در استان استفاده کنیم.

وی گفت: آتش‌نشانان داوطلب مبلغان خوبی برای سازمان آتش‌نشانی هستند و می‌توانند این سازمان را در کاهش سوانح یاری دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم یادآور شد: دوره‌های مقدماتی 10 روزه است و در آن آموزش‌های تئوری و آموزش‌های عملی گنجانده شده است.

وی ادامه داد: البته این دوره‌ها به صورت تکمیلی و تخصصی نیز برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

جعفری افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم و یا مرکز آموزش این سازمان واقع در خیابان صدوق، خیابان امام حسین(ع)، کوچه آتش‌نشانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول