اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک روزنامه آمریکایی بررسی کرد

آیا تیراندازی در کلورادو تدابیر اوباما و رامنی را در پی خواهد داشت؟

خبرگزاری فارس: پس از تیراندازی در ایالت کلورادو این سوال مطرح می‌شود که آیا موضوع کنترل تسلیحات در آمریکا به بحث‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راه می‌یابد یا خیر.

آیا تیراندازی در کلورادو تدابیر اوباما و رامنی را در پی خواهد داشت؟

به گزارش فارس، به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، مطرح شدن بحث کنترل سلاح در آمریکا موضوعی است که میشل بلومبرگ،‌ شهردار نیویورک امیدوار است در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا مطرح شود. او یکی از حامیان اعمال محدودیت بر دسترسی آمریکایی‌ها به سلاح است.

با توجه به اهمیت این موضوع بود که بلومبرگ در برنامه تلویزیونی از باراک اوباما و میت رامنی، نامزد جمهوریخواهان خواست درباره اقدامات خود در این زمینه سخن بگویند.

شهردار نیویورک در بخش «تاک شو» برنامه «WOR» گفت: هر روز جنایات بسیاری رخ می‌دهد و این امر باید متوقف شود. مقامات در سطح ملی یا هر فردی که اول ژانویه 2013 ریاست جمهوری را برعهده می‌گیرد باید بگوید قصد انجام چه اقداماتی را در راستای توقف این ماجرا دارد.

کریستین گوس در مصاحبه با تلویزیون «کارنت» گفت: در سال‌های اخیر،‌ تراژدی‌های هولناک مانند کلورادو به بحث‌های سیاسی درباره قانون کنترل تسلیحات منجر نشده. به علاوه، فکر نمی‌کنم هیچ یک از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به موضوع کنترل سلاح در سال انتخابات ریاست جمهوری تمایل داشته باشند.

طبق گفته گوس، بعد از این تیراندازی هولناک،‌ به جای بحث کنترل سلاح،‌ تمرکز بر روی فردی است که مرتکب این جنایت شده. حتی نظرسنجی‌ها نیز این موضوع را تایید می‌کند. مرکز تحقیقات پییو در آستانه حادثه تیراندازی «توسکالوسا» آلاباما که 6 کشته برجای گذاشت، نظرسنجی انجام داد و مشخص شد در افکار عمومی راجع به موضوع کنترل سلاح و حقوق مالکیت اسلحه هیچ تغییری ایجاد نشده است.

طبق این نظرسنجی، ‌49 درصد حامی حقوق مالکیت سلاح هستند در حالی که 46 درصد با کنترل مالکیت سلاح موافق هستند. جالب اینکه تعداد کمی این حادثه را ناشی از مشکلات اجتماعی تلقی می‌کردند در حالی که 58 درصد بر این باور بودند چنین حوادثی، ناشی از اعمال افراد مشکل‌دار است.

در کل، طی یک دهه گذشته تغییر چشمگیری در طرز تلقی آمریکایی‌ها نسبت به سلاح به وجود آمده و بیشتر آنها حامی حق مالکیت سلاح هستند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول