اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس:

رسانه‌ها در زمینه مبارزه با قاچاق کالا همکاری کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس خواستار همکاری رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در زمینه مبارزه با قاچاق ارز و کالا شد.

رسانه‌ها در زمینه مبارزه با قاچاق کالا همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد بذرافشان در حاشیه بازدید از اداره کل گمرکات استان فارس، یکی از اولویت‌های کاری خود را ایجاد همگرایی بیشتر دستگاه‌ها به منظور برنامه‌ریزی، هماهنگ‌سازی، هدایت و نظارت در حوزه‌های مختلف پیشگیری، کنترل و مقابله با قاچاق کالا و ارز دانست و اظهار داشت: ارتقای سطح فرهنگ مصرف کالای ایرانی و نهادینه‌سازی عدم مصرف کالای قاچاق و حمایت از ارتقای سطح کیفی و رقابت‌پذیر کالاهای ساخت داخل می‌تواند عوامل مؤثر بر پیشگیری از تقاضای کالای قاچاق و تقاضای کالای با کیفیت تولید ملی باشد.

وی همچنین در مذمت پدیده شوم قاچاق افزود: امروزه نه تنها این پدیده تأثیر منفی در اقتصاد کشور داشته بلکه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی و امنیتی نیز مشکل‌آفرین بوده است، چرا که با ورود کالای قاچاق به عنوان منبع درآمد برای برخی افراد فرصت‌طلب، اقتصاد کشور را هدف قرار می‌دهد.

سرپرست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به‌نام سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" خاطرنشان کرد: ضروری است با عزمی راسخ و اراده ملی در بحث پیشگیری و مقابله با پدیده قاچاق کالا اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی نقش رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی را در فرهنگ‌سازی توجه به مصرف کالای ایرانی در راستای تحقق هر چه بیشتر منویات مقام معظم رهبری برای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مهم و تأثیرگذار دانست و خواستار همکاری هر چه بیشتر رسانه‌ها با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان شد.

در این بازدید ضمن تبادل‌نظر با مدیریت و معاونان گمرک در مورد پدیده شوم قاچاق و راه‌های مقابله با آن، از دایره قضایی گمرک و انبارهای کالاهای قاچاق بازدید شد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول