اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی زاهدان:

دانه درشت‌ها دنبال حاشیه امن برای فرار مالیاتی هستند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: دانه درشت‌ها به دنبال حاشیه‌ای امن برای فرار مالیاتی هستند

دانه درشت‌ها دنبال حاشیه امن برای فرار مالیاتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره امور مالیاتی سیستان و بلوچستان محمد مرزیه در دیدار با مسئولان امور مالیاتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تعامل خوبی بین مجموعه قضایی و مالیاتی در راستای تسریع در رسیدگی به خواسته‌های مودیان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان به دلیل تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی افزایش ساعت کاری قضات در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی بررسی می‌شود.

وی خطاب به مجموعه مالیاتی اظهار داشت: رضایت مودیان ازمجموعه مالیاتی سبب می‌شود با رغبت مالیات پرداخت کنند و بنابراین امور مالیاتی باید مودیان را قانع کند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: در سال‌هایی، جنگ محوری‌ترین مشکل کشور بود ولی امروز وضعیت اقتصادی، تولید و اشتغال محوری‌ترین مسایل هستند و تنها راه برون رفت از این وضعیت تکیه بر درآمدهای مالیاتی است بطوریکه افزایش مالیات‌ها سبب یاس و نا امیدی در جامعه نشود.

وی تاکید کرد:صاحبان درامد (اشخاص حقوقی و حقیقی) دفاتر قانونی را ارایه دهند و مالیات واقعی را بر اساس اصول حسابداری ابراز کنند و ارایه دفاتر اصلی درآمد و هزینه شرکت‌ها به امور مالیاتی کاهش فرار مالیاتی را در‌پی دارد.

مرزیه بیان کرد: 80 درصد مودیان با رغبت خود اظهاری می‌کنند اما20  درصد باقی مانده دانه درشت‌هایی هستند که به دنبال حاشیه امن برای فرار مالیاتی هستند.

وی تصریح کرد: باید ساز وکاری تدبیر شود تا حق و حقوق دولت از20 درصد باقی مانده وصول شود.

مدیرکل امورمالیاتی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار بیان کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی بنا دارد در کنار دریافت مالیات برای تکمیل زیرساخت‌ها، عمران و آبادانی کشور به شیوه‌ای عمل شود تا حق مودیان هم ضایع نشده و باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری نشود.

حمیدشیخ اسدی با تاکید بر رعایت عدالت در دریافت مالیات گفت: بخشی از وظایف کارکنان امور مالیاتی مشابه قضات است که در بخش اقتصادی قضاوت می‌کنند و کارکنان مالیاتی باید بادرک صحیح واقعیت‌ها ضمن دریافت حقوق دولت به گونه‌ای عمل کنند تا باعث دلسردی مردم نشوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: ‌سال گذشته با تلاش جمعی همکاران، 90 درصد سهمیه پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی استان وصول شدکه این میزان 25 درصد نسبت به سال 89 افزایش داشته است.

شیخ اسدی ادامه داد: سال گذشته با بروز رسانی واحد اجراییات امور مالیاتی بخشی از مالیات‌های معوقه از سال 68 بدون هیچگونه تنشی با تلاش نماینده دادستان که در بخش اجرائیات فعال است وصول شد.

وی خاطرنشان ساخت: هفت هیئت حل اختلاف مالیاتی در ادارات امور مالیاتی سراسر استان فعالیت دارند که پارسال عملکرد قابل قبولی نسبت به مدت مشابه سال 89 داشته‌اند.

شیخ اسدی گفت: هر هیئت حل اختلاف مالیاتی از سه نفر شامل یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی، یک نفر قاضی اعم از شاغل یا بازنشسته و یک نفر نماینده تشکل‌های مجامع حرفه‌ای و اتحادیه‌ها است که با حفظ بی‌طرفی کامل به موضوع رسیدگی می‌کنند.

وی به منظور تسریع در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی بویژه در پرونده‌های سنگین مالیاتی خواستار مساعدت دادستانی با افزایش تعداد قضات و ساعات کاری آنان شد.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول