اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان آتش‌نشانی شهرداری کامیاران:

4 هزار دانش‌آموز کامیارانی آموزش‌های آتش‌نشانی را فرا گرفتند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری کامیاران گفت: 4 هزار دانش‌آموز کامیارانی در سال تحصیلی 90-91 با اصول اولیه آموزش‌های آتش‌نشانی آشنا شده‌اند.

4 هزار دانش‌آموز کامیارانی آموزش‌های آتش‌نشانی را فرا گرفتند

رامین اسدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در آتش‌نشانی، برنامه‌ریزی لازم به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت انجام گرفته که بیشترین سهم به آموزش در داخل واحد و در میان شهروندان اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: بدینوسیله می‌توان سریع‌تر به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد که در این زمینه برای درونی شدن و نهادینه کردن اصول و نکات ایمنی و برخورد صحیح افراد با حوادث آتش‌سوزی در محل کار و منازل به صورت تئوری و عملی انجام شده است.

اسدنژاد خاطرنشان کرد: به همین منظور به بیش از 4 هزار و 300 دانش‌آموز و 436 نفر از معلمان و کارکنان مدرسه، در قالب تعداد 35 مدرسه در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و هنرستان (برادران و خواهران) آموزش‌های لازم در خصوص اصول ایمنی و اطفاء حریق ارائه شده است.

وی همچنین آموزش تمام پرسنل آتش‌نشانی بصورت تئوری و عملی در خصوص فصل‌های تئوری حریق و اصول و مبانی آتش‌نشانی در محل ایستگاه مرکزی، تمرین با تجهیزات و ابزارآلات اطفائی و امدادی از قبیل اره موتوری، دستگاه‌های سنگ فرز، موتور پمپ آبرسانی، موتور برق، دستگاه‌های تنفسی، کف و کف‌سازها، خاموش‌کننده‌های دستی CO2 و پودر و گاز، دستگاه انگشتربر و لباس نسوز را از برنامه‌های آموزشی خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری کامیاران عنوان کرد.

مسئول سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری کامیاران اضافه کرد: آموزش شنا و غواصی پرسنل در استخر، آموزش نحوه استفاده صحیح از بی‌سیم و مکالمات رادیویی و چگونگی ثبت حوادث در دفتر مربوطه، ساخت و نصب مخزن کف شیمیایی خودرو سنگین رنومیدلام برای مقابله با آتش‌سوزی و حوادث مرتبط با نوع خاموش‌کننده، تجهیز تمام پرسنل به لباس اختصاصی عملیاتی، کلاه ایمنی، چکمه ضد مواد شیمیایی و ضد حریق، دستکش حریق و خرید دستگاه انگشتربر و آموزش نحوه استفاده از آن از دیگر برنامه‌های این واحد بوده است.

این مسئول در پایان برگزاری نمایشگاه روز ایمنی و آتش‌نشانی برای آشنایی مردم با خدمات آتش‌نشانی، اهدای خون توسط پرسنل آتش‌نشانی، استقرار خودرو اطمینان حریق در مناسبت‌ها، بازدید از مسجد جامع، تکایا، حسینیه‌ها و مساجد سطح شهر و ارائه راهکار و توصیه‌های ایمنی را از دیگر فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کامیاران برشمرد.

انتهای پیام/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول