اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی سابق تیم فوتبال سپاهان:

سپاهان بدون ستاره‌هایش هم می‌تواند قهرمان باشد

خبرگزاری فارس: مربی سابق تیم فوتبال سپاهان گفت: تیم فوتبال سپاهان در صورتی که شکل تیمی خود را حفظ کند بدون ستاره‌هایش هم می‌تواند قهرمان باشد.

سپاهان بدون ستاره‌هایش هم می‌تواند قهرمان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همواره گفت‌وگو با پیشکسوتان فوتبال و قدیمی‌هایی که موی خود را در این ورزش سفید کرده‌اند جذاب بوده و نظراتشان می‌تواند راه‌گشای تیم‌ها و بازیکنان برای پیشرفت کارشان باشد بر همین اساس و به بهانه آغاز بازی‌های لیگ و همچنین شرایط سپاهان بد ندیدیم با حسین چرخابی که در مدت کوتاهی سرمربی‌گری تیم فوتبال سپاهان را نیز بر عهده داشت به گفت‌وگو بنشینیم که در ادامه می‌خوانید:

هفته نخست لیگ را چگونه دیدید؟

طبق گفته‌های کلیشه‌ای، هفته‌های نخست برای بررسی وضعیت تیم‌ها بسیار مشکل است اما باز هم می‌توان یک شمای کلی از وضعیت تیم‌ها را در هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران مشاهده کرد و تنها نکته‌ای که می‌توان در این هفته از تیم‌ها دید این بود که تمام تیم‌ها برای کسب سه امتیاز به میدان رفته بودند و بازی‌های بسیار فشرده‌ای را برگزار کردند.

 وضعیت سپاهان را در رقابت‌های این فصل چگونه می‌بینید؟

در سال جاری سپاهان سخت‌ترین بازی‌های ممکن را در پیش دارد زیرا علاوه بر بازی‌های لیگ بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا که از فصل گذشته باقی مانده و همچنین فصل آینده این رقابت‌ها را نیز در پیش دارد و تیمی که قصد دارد در این بازی‌های سخت نتیجه بگیرد حداقل احتیاج به 22 بازیکن خوب و هم‌طراز دارد اما سپاهان امسال بسیاری از بازیکنان خوب تراز اول خود را از دست داد.

از درون دروازه آغاز کنیم، با توجه به جدایی رحمان احمدی که یک دروازه‌بان با تجربه بود حضور محمد باقر صادقی جوان را چگونه می‌بینید؟

نخستین مشکل سپاهان مربوط به درون دروازه می‌شود، البته منظورم این نیست که صادقی گلر ضعیفی است اما حضور تنها یک دروازه‌بان خوب برای سپاهان کافی نیست و با توجه به اینکه این تیم بازی‌های بسیاری در پیش دارد اگر  بتواند یک دروازه‌بان خوب دیگر جذب کند ضرر نمی‌کند زیرا احتمال آسیب‌دیدگی برای صادقی وجود دارد.

حضور دو دروازه‌بان خوب برای تیم مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

هرچند این اعتقاد وجود دارد اما اگر حساب و کتابی در کار باشد و نحوه برخورد با آنها درست باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند و بازیکنان نیز باید حرفه‌ای فکر و رفتار کنند تا مشکلی پیش نیاید.

پس از درون دروازه خط دفاع سپاهان با توجه به جدایی بنگر و حسینی در رقابت‌های این فصل چگونه است؟

در این خط هم هادی تأمینی، فرشید طالبی و علی احمدی حضور دارند که حضور یک دفاع دیگر هم در کنار این بازیکنان می‌تواند کمک بسیاری به خط دفاعی سپاهان کند.

در بازی با مس کرمان خط دفاعی سپاهان نقاط ضعف بسیاری داشت، درست است که این تیم گلی نخورد اما در چندین مورد بازیکنان مس دروازه سپاهان را با خطر جدی مواجه کرد و اگر واکنش‌های خوب صادقی نبود چه بسا دروازه سپاهان فرو می‌ریخت و ما نباید تنها به نتیجه بازی‌ نگاه کنیم.

حضور کلاه کج و امید ابراهیمی که دو هافبک دفاعی محسوب می‌شوند را در بازی با مس کرمان چگونه دیدید؟

اگر به بازی‌های سال گذشته سپاهان دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که این تیم در هر بازی چندین موقعیت گل ایجاد می‌کرد اما در بازی برابر مس کرمان با توجه به حضور هم‌زمان دو هافبک دفاعی این تیم نتوانست موقعیت‌های فراوانی را روی دروازه سپاهان ایجاد کند و حضور هم‌زمان این دو هافبک نمی‌تواند کمک بسیاری به این تیم کند.

به نظر می‌رسید احمد جمشیدیان در بازی برابر مس کرمان بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و بسیار آماده به نظر می‌رسید، نظر شما در این مورد چیست؟

بله به واقع این بازیکن در بازی نخست سپاهان بازی بسیار خوبی انجام داد و اگر این بازیکن در این دیدار تا این اندازه خوب کار نمی‌کرد به طور حتم سپاهان می‌توانست با مشکل مواجه شود.

با توجه به جدایی برونو سزار به نظر نمی‌رسید، این تیم در فاز حمله با مشکل مواجه باشد.

به طور حتم وجود سزار می‌توانست کمک بسیاری به خط حمله سپاهان بکند در بازی‌های فصل گذشته نیز این بازیکن در هر شرایطی که کار تیم به مشکل برمی‌خورد با گلزنی خود کمک بسیاری به سپاهان می‌کرد اما حضور خلعتبری که وی نیز یک بازیکن سرعتی و تکنیکی محسوب می‌شود در بازی‌های آینده می‌تواند به مراتب سپاهان را در خط حمله بهتر ‌کند.

با توجه به نقاط ضعفی که برشمردید نقطه مثبت سپاهان در بازی نخست خود چه بود؟

سال گذشته سپاهان با توجه به ستاره‌هایی که در اختیار داشت هم از کناره‌ها، هم از عمق و نیز از ضربات شروع مجدد می‌توانست به گل برسد اما نکته مثبتی که در بازی نخست سپاهان قابل توجه بود این بود که این تیم به معنای واقعی یک تیم بود و تمام بازیکنان با تمام وجود بازی می‌کردند و اگر کرانچار بتواند نقاط ضعفی که در سپاهان وجود دارد را برطرف کند بدون شک با توجه به وجود این خصیصه مثبت در تیم می‌تواند در آینده نتایج بسیار خوبی کسب کند.

با توجه به اینکه چهار تیم در رقابت‌های این فصل سقوط می‌کنند وضعیت لیگ را در ادامه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من لیگ را به این صورت تقسیم‌بندی می‌کنم که در حدود هشت تیم برای کسب سهمیه آسیا می‌جنگند و در حدود همین تعداد نیز برای عدم سقوط رقابت‌ می‌کنند و دو تیم نیز برای میانه‌های جدول و با توجه به اینکه جام حذفی برگزار نمی‌شود رقابت بسیار سختی را بازی‌های این فصل لیگ برتر شاهد هستیم.

آیا سپاهان در فصل جدید نیز شانسی برای کسب عنوان قهرمانی مجدد دارد؟

پیش‌بینی کردن در حال حاضر بسیار سخت است اما با توجه به اینکه تیم‌های استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های این فصل بسیار خوب یارگیری کرده‌اند و با توجه به جدایی بسیاری از بازیکنان سپاهان کار این تیم برای تکرار عنوان قهرمانی بسیار سخت است اما در کل من باز هم، تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی را از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی می‌دانم.

در پایان نظرتان را راجع به بازی هفته دوم سپاهان در برابر فولاد خوزستان بگویید؟

بازی کردن در چنین شرایط آب و هوایی و با این گرمای طاقت‌فرسا با تیم جوان و با انگیزه فولاد در خوزستان بسیار سخت است و اگر سپاهان بتواند سه امتیاز این دیدار دشوار را کسب کند از همین حالا می‌تواند خود را برای حضور در کورس قهرمانی این فصل آماده کند.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول