اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد خبر داد

افزایش 30 درصدی موقوفات در بروجرد نسبت به سال گذشته

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد گفت: موقوفات در شهرستان بروجرد، نسبت به سال گذشته 30 درصد، افزایش یافته است.

افزایش 30 درصدی موقوفات در بروجرد نسبت به سال گذشته

حجت الاسلام رضا گودرزی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، وقف‌هایی از جمله یک قطعه زمین و یک خانه در روستای گلزرد شهرستان بروجرد صورت گرفته است.

وی بیان کرد: این زمین به متراژ 200 متر مربع بوده است و بنای خانه 120 متر و به ارزش ریالی حدود 300 میلیون ریال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد اضافه کرد: همچنین یک قطعه زمین در روستای پلکان آبسرده، به متراژ 400 متر مربع برای ساخت مسجد وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد اظهار داشت: نیم هکتار زمین در روستای ولیان، یکی دیگر از این موقوفات بوده که واقف این زمین یک خانم بوده است.

وی تصریح کرد: اگر سنت وقف مورد تبلیغ و ترویج قرار گیرد و همگان به سوی این سنت زیبا تشویق شوند، علاوه بر اینکه آثار مثبتی را در دنیا دارد بلکه در آخرت نیز ثمرات زیادی را برای واقف دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد یادآور شد: ریشه نیکو کاری در ایمان و اعتقاد می‌باشد و این بخشش نشان از عمیق بودن ایمان است، زیرا از آنچه که دوست دارد در راه خدا می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وقف اموال، یک مصداق روشن از نیکی است و در حقیقت وقف، خروج مال از مالکیت مجازی انسان و پیوستن به  مالکیت حقیقی خداوند است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد متذکر شد: یکی از مهم‌ترین شرایط مال وقفی، این است که انسان باید از اموالی دوست داشتنی خود انتخاب و وقف نماید که این بیانگر عقیده و ایمان واقعی به خداوند است.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول