اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 1800 دانشجوی بوشهری

طرح ضیافت اندیشه در استان بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور امام جمعه بوشهر و شماری از مسئولان طرح ضیافت اندیشه با حضور یک‌هزار و 800 دانشجوی دانشگاه‌های استان بوشهر آغاز شد.

طرح ضیافت اندیشه در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین آغاز طرح ضیافت اندیشه با اشاره به فلسفه عبادات گفت: با انجام عبادات باید کلاس اخلاق عرفانی و معنوی انسان تغییر و به عمق معارف و اسرار عبادت دست پیدا کند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری افزود: اگر انسان به اسرار عبادت و عمق معارف آن دست پیدا نکند تنها به ظاهر عبادت پرداخته و به انجام تکلیف بسنده کرده است.

وی بیان داشت: نماز یک جنبه تکلیفی دارد که واجب است و یک جنبه وضعی دارد که آثارش بر انسان مترتب می‌شود و این اثر وضعی برای کسانی است که به اسرار نماز آشنا هستند و نماز را تنها برای ادای تکلیف نمی‌خوانند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به آثار روزه‌داری اظهار داشت: روزه همانند نماز اسراری دارد که پاره‌ای از این آثار عرفانی و معنوی در قرآن و بسیاری از روایات به آن اشاره شده است.

صفایی‌بوشهری افزود: آثار عبادات ما از جمله نماز و روزه باید رسیدن به مقام تقوای الهی باشد به گونه‌ای که خروجی ماه مبارک رمضان نسبت به ورودی آن در تکوین شخصیت مذهبی ما متفاوت باشد.

وی ادامه داد: اگر در ماه مبارک رمضان در مدت مشخصی از خوردن و آشامیدن امتناع شده به این دلیل است تا فرد با اراده و توان خود با امیالش برای رویارویی با گناه اقتدار به خرج دهد.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان‌کرد: ماه رمضان ماه تزکیه و پیراستن از بدی‌ها و ماه تهذیب و آراستن به خوبی‌هاست که زندگی انسان باید قبل و بعد از این ماه متفاوت باشد.

مسئول دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر نیز در این آیین گفت: طرح ضیافت اندیشه به منظور بهره‌مندی دانشجویان از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و برای تداوم لحظات ذکر، دعا و مناجات دانشجویان در سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس دشتی افزود: هر چند به دلیل نداشتن اعتبار برگزاری این طرح توسط دانشگاه‌های استان امکان برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در هاله‌ای از ابهام وجود داشت اما با ارسال 3 هزار پیامک توسط دانشجویان و با مساعدت رؤسای دانشگاه‌ها شاهد یک شور و نشاط معنوی در دانشگاه‌های استان هستیم.

وی بیان داشت: دانشجویان از ما متولیان امور فرهنگی مطالبه کار دینی و معنوی می‌کنند که ضرورت ورود نهادهایی که دغدغه کار فرهنگی دارند به دانشگاه‌ها به خوبی احساس می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از پیامدهای طرح ضیافت اندیشه دانشجویی شکل‌گیری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌هاست که در سال گذشته 100 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی همراه با خانواده‌هایشان در این طرح شرکت کردند و امسال نیز تاکنون 400 نفر از اساتید برای نام‌نویسی در این طرح مراجعه کرده‌اند.

دشتی یادآور شد: اینکه بعضی از افراد بگویند دانشجویان برای چند واحد درسی اقدام به شرکت در این طرح می‌کنند تلقی صحیحی نیست و بر اساس بررسی‌های انجام شده در دو سال گذشته تعداد دانشجویانی که با وجود طرح تطبیق این دوره با چند واحد درسی هر ساله نیز شرکت می‌کنند بسیار زیاد است.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول