اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تهیه‌کننده فیلم شورشیرین خبر داد

ساخت فیلم با محوریت زندگی شهید شوشتری

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده فیلم شورشیرین گفت: فیلمی با محوریت زندگی شهید نورعلی شوشتری ساخته می‌شود.

ساخت فیلم با محوریت زندگی شهید شوشتری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم اصغری ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: بعد از جلسه‌ای که در سال 1386، جمعی از هنرمندان و فعالان سینمایی کشور با مقام معظم رهبری داشتند، طبق توصیه‌های اکید ایشان، بنا شد تا فیلمی با محوریت زندگی شهید برونسی ساخته شود.

اصغری تاکید کرد: در آن زمان وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای صفار هرندی مسئولیت این پروژه را به من واگذار کردند و فیلم به کبودی یاس، حاصل تلاش یک مجموعه مشهدی، در زمینه زندگی شهید برونسی بود.

وی ادامه داد: این فیلم، سال 88 در سینماهای کشور اکران شد و با بازخورد بسیار مناسبی از سوی خانواده آن شهید، همرزمان و فرماندهان دفاع مقدس مواجهه شد.

اصغری افزود: فیلم به‌کبودی یاس، از آنجا که نخستین فیلمی بود که با محوریت یکی از شهدا تولید شده بود، در این زمینه صف‌شکن شد و بازهم بر طبق توصیه‌های مقام معظم رهبری، مصمم شدیم تا این مسیر را ادامه دهیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی شورشیرین یادآور شد: بر همین اساس، در سال 88 تحقیقات خود را در مورد زندگی شهید کاوه آغاز کردیم و در سال 89، با آماده شدن فیلمنامه توسط آقای جواد اردکانی، فیلم به مرحله تولید رسید و به فضل الهی در اکران خود در جشنواره فیلم فجر سال قبل، حائز عنوان بهترین فیلم نگاه ملی شد و چندین جایزه دیگر را نیز به خود اختصاص داد.

اصغری عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در زمینه فیلم‌های دفاع مقدس و همچنین فیلم‌هایی مانند شورشیرین و به‌ کبودی یاس وجود دارد، زمان اکران آنها است، به ‌نحوی که در سال‌های قبل، اکران نامناسب فیلم‌های دفاع مقدس، این تلقی را به‌وجود آورد که باید روند تولید آنها متوقف شود.

وی گفت: باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شود تا امثال این فیلم‌ها که به زندگی شهدای ما می‌پردازد، در بهترین زمان اکران شود.

اصغری تصریح کرد: در حال حاضر این فیلم در سینماهای آفریقا و هویزه مشهد اکران می‌شود و با تدابیر مناسب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، این فیلم مجوز پخش افطار تا سحر را نیز دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: باید شرایط مناسبی برای خانواده‌ها فراهم کرد تا این فیلم را از نزدیک ببینند و برای رفاه حال آنها، بلیط‌هایی را به‌صورت نیم‌بها در اختیار برخی از ارگان‌های فرهنگی قرار داده‌ایم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی شورشیرین عنوان کرد: تهیه فیلم‌هایی موضوعی با محوریت زندگی شهدا و سرداران اسلام همچنان در دستور کار است و به‌ همین منظور در تلاش هستیم تا مطالعات مربوط به زندگی شهید شوشتری را در فرصتی مناسب آغاز کنیم و به ‌فضل الهی پروژه بعدی، ساخت فیلم زندگی شهید نورعلی شوشتری است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول