اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد هم‌اندیشی شهر ایرانی:

زمینه‌های بازشناسی اقوام و ادیان ارومیه فراهم شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد هم‌اندیشی شهر ایرانی گفت: باید زمینه‌های بازشناسی اقوام و ادیان ارومیه فراهم شود تا بتوان بر حفظ و نگهداری آن کوشید.

زمینه‌های بازشناسی اقوام و ادیان ارومیه فراهم شود

ابراهیم فتح‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه بازشناسی هویت ارومیه‌ای‌ها، حفظ آثار و تمدن این سرزمین را امکان‌پذیر می‌کند، اظهار داشت: از نمایندگان قومیت‌ها و ادیان ساکن ارومیه فقط افراد محدودی باقی مانده‌اند و اغلب خارج‌نشین شده و مهاجرت کرده‌اند.

وی گفت: اساس حفظ یک چیز در درجه اول وابسته به بازشناسی آن است و اگر چیزی که در طول تاریخ وجود داشته است، بازشناسی علمی نشود امکان احیا و حفظ آن نیز وجود نخواهد داشت.

فتح‌اللهی با بیان اینکه باید زمینه‌های بازشناسی اقوام و ادیان ارومیه فراهم شود تا سپس بر حفظ و نگهداری آن بکوشیم، تصریح کرد: همایش ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی در پی همین اهداف است.

وی افزود: دین اسلام به دلیل جامعیت و شمولیتی که دارد بعد از تاسیس حکومت اسلامی از سوی پیامبر اکرم(ص) برخوردش نسبت به ادیان قبلی بر این اساس صورت گرفته است.

فتح‌اللهی گفت: اسلام سعی می‌کرد ادیان را با حفظ موجودیتشان به رسمیت شناخته و افراد را در اجرای آیین‌های دینی و مراسم‌های مذهبی آزاد بگذارد و شاید بسیاری از منابع ادیان در صدر اسلام توسط مسلمانان بازشناسی و احیا شد.

وی با بیان اینکه اسلام یک دین فرهنگی است، اظهار داشت: اسلام آن چنان گستردگی دارد که می‌تواند فرهنگ‌های انسانی مختلف تاریخی را به خوبی حفظ و نگهداری کند اما آنچه که به هویت تاریخی ادیان در ارومیه مربوط می‌شود توسط کارگروه‌های تحقیقی و پژوهشی مورد مطالعه قرار گرفته و استخراج و بازشناسی خواهد شد.

ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی از سوی فرهنگستان هنر انتخاب شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول