اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود گذشت یک ماه از تابستان

شرجی خرماپزان شهرهای آبادان و خرمشهر را غافلگیر کرد

خبرگزاری فارس: با وجود گذشت یک ماه از فصل تابستان، شهرهای آبادان و خرمشهر از شدت گرما و شرجی‌های مداوم، نفس شهروندان را بریده و به اصطلاح "گرمای خرماپزان" این دو شهر را فرا گرفته است.

شرجی خرماپزان شهرهای آبادان و خرمشهر را غافلگیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با وجود اینکه تنها یک ماه از فصل تابستان سپری شده اما گرمای هوا و شرجی، نفس شهروندان آبادان و خرمشهری را بریده و به اصطلاح "گرمای خرماپزان" این دو شهر را فرا گرفته است.

معمولاً شرجی‌های خوزستان هر ساله در نیمه‌های مردادماه به اوج خود رسیده و این روند در شهریورماه با کاهش تدریجی مواجه است.

امسال شدت گرمای زودهنگام هوا در شهرهای جنوبی خوزستان همه مردم را غافلگیر کرده به‌ویژه اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم.

جالب‌تر آنکه هر چقدر دمای هوا و یا میزان رطوبت در شهرهای آبادان و خرمشهر افزایش یابد هیچ تمهیدات لازم و خدماتی به شهروندان ارائه نمی‌شود؛ مثلاً همه ادارات بدون تخفیف در ساعت کاری و یا تعطیل شدن همچنان به کار روزمره خود ادامه می‌دهد!

* افزایش 3 درجه‌ای دمای هوا

رئیس اداره هواشناسی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در 24 ساعت آینده بیشترین دمای هوای شهر آبادان 51 و کمترین آن 30 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه دمای کنونی هوای منطقه 38 درجه است، افزود: دمای هوای آبادان نسبت به روز گذشته با افزایش سه درجه‌ای مواجه بوده که البته در روزهای آینده این میزان با افزایش بیشتری همراه است.

سعید ابراهیمیان خاطرنشان کرد: بیشترین رطوبت موجود در شهرستان 48 درصد و کمترین آن 12 درصد بوده که در موقعیت فعلی به 29 درصد رسیده است.

وی در پایان با آرزوی اوقات خوش برای شهروندان و قبولی طاعات و عبادات آنها اضافه کرد: آسمان این منطقه برای امروز صاف همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول