اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته دفاع از حجاب و زندانیان مدافع حجاب جمهوری آذربایجان:

جان 62 زندانی حجاب در جمهوری آذربایجان در خطر است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته دفاع از حجاب و زندانیان مدافع حجاب جمهوری آذربایجان با بیان اینکه معاون حزب اسلام آذربایجان در حبس غیرقانونی به شهادت رسید، گفت: در حال حاضر جان 62 زندانی حجاب در جمهوری آذربایجان در خطر است.

جان 62 زندانی حجاب در جمهوری آذربایجان در خطر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفترمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین "فائق ولی اوغلو " در دیدار و گفت‌وگو با وحید کاظم‌زاده، دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور در تبریز ضمن ارائه گزارشی از وقایع اخیر در این کشور، اظهار کرد: در شرائط ویژه‌ای که برای کشورهای اسلامی پیش آماده، به قول مقام معظّم رهبری (مدّ‌ظلّه‌العالی)  یک بیداری برای کشورهای اسلامی پیش آمده است.

وی با بیان اینکه کمیته دفاع از حجاب و محبوسان حجاب متشکل از روحانیون مبارز طلاب جمهوری آذربایجان حوزه به عنوان وظیفه شرعی برای خودشان واجب می‌داند که با وجود همه مشکلاتی که در داخل کشور آذربایجان برای روحانیون عضو کمیته دفاع پیش آمده، با تمام قوت و قدرت و توکّل به خداوند متعال مبارزه و دفاع از اسلام و مکتب قرآن و اهل البیت (علیهم‌السلام) را پیگیری کنند، افزود: در این راستا ما فقط از خداوند متعال کمک می‌خواهیم.

 ولی‌اوغلو با بیان اینکه مبارزه ما کاملا علنی است، افزود: اگر تا امروز مبارزه این کمیته علیه طاغوت و برنامه‌های صهیونیستی در کشور آذربایجان نبود خدا می‌داند که چه جنایت‌هایی در کشور ما علیه روحانیون و مسلمانان رخ می‌داد.  

وی با بیان اینکه امروز 62 نفر از دینداران، فعالان مذهبی، منتقدان سیاسی دولت و آزادیخواهان اعتقادی در زندان‌های باکو به سر می‌برند که از جمله آنان دستمان حاج محسن صمد اف رئیس حزب اسلامی، روح‌الله آخوندزاده و دیانت صمد اف هستند، افزود: باید بگویم که به دلیل شرایط بد زندان‌های آذربایجان، همه این 62 نفر در شرایط بدی به سر می‌برند و با ادامه این روند هر آن باید منتظر شهادت تک به تک آنان بود.

ولی‌اوغلو شهادت حاج واقف در زندان در شرایط بیماری شدید را مایه تاسف برای دولتمردان جمهوری آذربایجان خواند و گفت: نگه داشتن حاج واقف در زندان با توجه به بیماری شدیدش مغایر با قوانین جمهوری آذربایجان و معاهدات بین‌المللی بود.

وی با ابراز تاثر شدید از شهادت معاون حزب اسلام یادآور شد: حاج واقف عبدالله اف با اغراض سیاسی و سفارشی بازداشت و زندانی شده بود و باید خاطرنشان کنم زدن اتهامات واهی همچون حمل موادمخدر در شأن دینداران و علمای آذربایجان نیست.

رئیس کمیته دفاع از حجاب و زندانیان مدافع حجاب جمهوری آذربایجان با بیان اینکه عوامل دخیل در شهادت وی باید پاسخگوی این مسئله باشند، ادامه داد: موضوع جلوگیری از دیدار خانواده معاون حزب اسلام با حاج واقف عبدالله اف و عدم آزاد کردن وی با وجود بیماری شدید، یک بی‌وجدانی آشکار و نقض اعلامیه جهانی حقوق بشر بوده که تنها شرمساری را به دنبال می‌آورد.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول