اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا برگزار می‌شود

افتتاح نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان چهارمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل گشایش می‌یابد.

افتتاح نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده ظهر امروز در نشست با متولیان و برگزارکنندگان این نمایشگاه در اردبیل اظهار داشت: در نمایشگاه چهارم که از عصر فردا فعالیتش را آغاز می‌کند علاوه بر ناشران و تولیدکنندگان آثار فرهنگی و معنوی از استان اردبیل از سایر استان‌ها نیز میهمانانی دعوت شده است تا جدیدترین آثار خود را در حوزه قرآن و علوم قرآنی عرضه کنند.

وی تنوع و غرفه‌ها و همچنین بخش‌های جدید تدارک دیده شده برای نمایشگاه قرآنی اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: در کنار این نمایشگاه سعی شده است محافل انس با قرآن، برنامه‌های همنشینی و مجالست با قرآن، همخوانی، ‌آموزش و تدارک برنامه‌ای برای کودکان و نوجوانان در قالب هنرهای مختلف با محوریت قرآن در نظر گرفته شده است تا از این فضا بتوان استفاده و بهره‌برداری کاملی را داشت.

ستوده خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی آشنایی و انس بیشتر مردم با مفاهیم و مبانی قرآن کریم است که در بهار قرآن فرصتی پیش می‌آید تا علاقمندان این بخش بتوانند از این ظرفیت بهره ببرند.

این مسئول در ادامه سخنان خود طرح‌های فرهنگی و قرآنی ارایه شده را با محوریت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی قابل اجرا و تحقق یافتنی توصیف کرد و ادامه داد: البته ما معتقد هستیم این هدف‌گذاری‌ها باید برنامه‌محور باشد چراکه اجرای برنامه‌هایی غیر از این هدف‌گذاری ناکارآمد است.

وی بیان کرد: در دستگاه‌های فرهنگی بیش از دستگاه‌های اجرایی نیاز به تعامل و تبادل افکار است که باید در این زمینه درست و دقیق برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ضرورت کادرسازی را در حوزه فرهنگی یادآور شد و اضافه کرد: یکی از مؤلفه‌های چهارگانه مدیریتی در حوزه فرهنگی توجه به نیروی انسانی کارآمد و کوشا است که می‌توان در این بستر تحولات فرهنگی، ارزشی و قرآنی را رقم زد.

ستوده نبود همپوشانی دستگاه‌های دولتی در اجرا و تقویت برنامه‌ها را از مشکلات اساسی در این حوزه برشمرد و گفت: اگر چهار عنصر اعتبار، ابزار، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی را مورد توجه قرار دهیم، می‌توانیم به این نتیجه اذعان داشته باشیم که از بین اینها برتری و اولویت‌بندی بسیار سخت است در حالی که می‌توان با لحاظ کردن هر چهار عنصر کارها را بهتر و شایسته تقویت کرد.

وی افزود: ما نباید وقت خود را تنها صرف سندنویسی حوزه فرهنگی کنیم چرا که مقام معظم رهبری با ابلاغ سند توسعه فرهنگی در چشم‌انداز 20 ساله ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را مورد توجه قرار داده و راه را نیز برای ما مشخص کرده است.

ستوده در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما هر چه قدر در حوزه فرهنگ و تقویت باورهای ارزشی سرمایه‌گذاری کنیم به همان میزان می‌توانیم سود و منفعت بیشتری را از این راه کسب کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول