اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

دستگاه‌های امنیتی ایران بر اطلاعات دنیا اشراف دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: امروز دستگاه اطلاعات و امنیت ما اطلاعات دنیا را در مشت گرفته و بر آنها اشراف اطلاعاتی کامل دارد.

دستگاه‌های امنیتی ایران بر اطلاعات دنیا اشراف دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: تحریم بانک مرکزی، بیمه و خرید و فروش، موعد محدودی دارد و می‌گذرد و چنانکه خود غربی‌ها می‌دانند بی‌اثر است اما این یک جنگ روانی بوده که می‌خواهند توسط آن ملت ما را خسته کنند.

وی افزود: تمام این فعالیت‌ها برای این است که مقاومت ما را درهم بشکنند لذا باید هوشیار باشیم.

ایمانی ادامه داد: از جمله این ترفندها می‌توان به مسئله مرغ اشاره کرد که یک جنگ روانی بود.

وی تصریح کرد: می‌گویند کالایی نایاب می‌شود بروید بخرید تا خود مردم کمک کنند تا جنسی نایاب شود در حالی که به واقع کمبودی وجود ندارد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در بحث سکه و ارز نیز این بازار کاذب با تبلیغات بلندگوهای استکبار و جنگ روانی ایجاد شد و فردا نیز چیز دیگری را پیش می‌کشند.

وی به مردم توصیه کرد؛ هوشیارانه رفتار کرده و به اندازه نیاز خرید کنند.

ایمانی خاطرنشان کرد: اطمینان داشته باشیم که نه گرسنه مانده‌ایم و نه خواهیم ماند و مسئولان ما را تنها نمی‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: تمام شبکه‌های اطلاعاتی دنیای استکبار، قرارگاه به وجود آورده‌اند و تمام فعالیت‌های ضد ایران در یک‌جا جمع‌بندی می‌شود اما سربازان گمنام بقیة‌الله بر آنها اشراف دارند.

وی تصریح کرد: امروز اطلاعات و امنیت ما اطلاعات دنیا را در مشت گرفته و بر آنها اشراف اطلاعاتی کامل دارد.

ایمانی اظهار داشت: پنجم مردادماه سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در مسجد دانشگاه تهران به فرمان حضرت امام (ره) و امامت آیت‌الله طالقانی بود و به مناسبت همین سالگرد خطبه‌های این هفته توسط صدا و سیما به طور زنده پخش شد.

وی افزود: امام محمد باقر (ع) فرمودند اصحاب پیامبر روز پنج‌شنبه کارهای خود را انجام می‌دادند تا جمعه با فراغت خاطر در نماز شرکت کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و وفات عموی پیامبر (عام‌الحزن) به بیان مقامات بالای حضرت خدیجه (س) پرداخت و گفت: پیامبر هنگامی که از سفر معراج بر ‌می‌گشتند از جبرئیل خواستند حاجت خود را بیان کند و جبرئیل گفت سلام مرا و سلام خدا را به خدیجه برسان.

خطیب نماز جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز استکبار جهانی در عرصه‌های مختلف در دنیای اسلام توطئه می‌کند، در میانمار هزاران نفر را قتل‌عام می‌کند، در فلسطین همچنان ظلم ادامه دارد و در عراق به دلیل دفاع این کشور از سوریه موج آدمکشی به راه انداخته‌اند و بعد القاعده نیز تمام این جنایات را می‌پذیرد.

وی افزود: در سوریه نیز تروریست‌های اعزامی به داخل سوریه مردم بی‌دفاع را هدف قرار می‌دهند.

ایمانی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی اعم از آمریکا و اروپا از ابتدای انقلاب اهداف پنج‌‌گانه را مدنظر دارند و تمام فشارها و توطئه‌ها در این راستا است.

به گفته وی، انزوای جمهوری اسلامی در جهان، ایجاد تنش و اختلاف بین مردم و مسئولان، جلوگیری از الگو شدن انقلاب ایران برای ملت‌های مسلمان، جلوگیری از ورود ایران به عرصه علم و فناوری و جلوگیری از رشد و توسعه در تکنولوژی و علم عمده این اهداف را تشکیل می‌داده است.

ایمانی ابزار آمریکا برای پیاده کردن این اهداف را شامل چند مورد دانست که یکی جنگ و تهدید به جنگ بود که در جنگ تحمیلی بدون یک امتیاز ایران مقتدتر نیز شد.

وی افزود: تحریم را که از زمان امام خمینی (ره) و بعد از فتح لانه جاسوسی تا به امروز به کار گرفته‌اند و در هر مقطع به شکلی بوده تا کشور را در راستای اهداف خود وادار به تسلیم کنند.

عملیات اطلاعاتی سومین راهکار دشمنان بوده که خطیب جمعه شیراز در این زمینه گفت: ما هر سال مجامع بین‌المللی را در ایران برگزار می‌کنیم و هیچ‌گاه منزوی نبوده‌ایم چنانکه کنفرانس سران غیر متعهدها به زودی در کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کدام کشور را سراغ دارید که مردم آن این‌چنین از مسئولان و نظام خود دفاع کنند و این نشان می‌دهد که در تفرقه ایجاد کردن بین مردم و مسئولان نیز موفق نبوده‌اند.

ایمانی ادامه داد: این تحریم‌ها برای انرژی هسته‌ای و موشک بالستیک و توان فنی و تکنولوژیک ایران نیست و برای این است که بر مردم فشار بیاورند.

وی تصریح کرد: جنگ را تحمیل کردند شکست خوردند، برای ایران به منطقه آمدند دست از پا درازتر بازگشتند و در بحث تحریم نیز امام حصر اقتصادی را هدیه‌ای دانستند که ما را به خود آورد تا دستمان به سوی کسی دراز نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه‌ها با توصیه مردم به تقوای الهی تصریح کرد: پیامبر فرمودند در ماه رمضان بسیار استغفار کنید که رگ حیاتی شیطان را قطع می‌کند.

وی افزود: بر عمل صالح مراقبت داشته باشید تا شیطان و عقبه او از شما دور شوند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید به اندازه نیاز خود خرید کنیم، گفت: فروشگاه‌هایی را سراغ داریم که فروش روزانه آنها 400 کیلو نبود اما در این مقطع بیش از یک‌هزار و 200 کیلو مرغ فروختند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول