اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار هرمزگان:

آب‌شیرین‌کن‌های روستایی هرمزگان به 20 دستگاه افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: با راه‌اندازی هفت دستگاه آب‌شیرین‌کن روستایی در سال‌ جاری با احتساب آ‌‌ب‌شیرین‌کن‌های موجود تعداد آنها به 20 دستگاه افزایش می‌یابد.

آب‌شیرین‌کن‌های روستایی هرمزگان به 20 دستگاه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از فناوری و تکنولوژی شیرین‌سازی آب دریا از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها به ظرفیت 31 هزار و 690 متر مکعب در شبانه‌روز در سطح روستاهای استان هرمزگان در دست اجرا و یا در حال بهره‌برداری است.

وی یادآور شد: بیشترین تعداد آب شیرین‌کن‌ها به دلیل کمبود منابع آبی و کیفیت نامطلوب آب ناشی از خشکسالی‌ها در روستاهای بندرلنگه در دست اجرا و مطالعه است.

این مسئول افزود: در شهرستان‌های بندرعباس نیز دو دستگاه آب شیرین‌کن در روستاهای کشار و رضوان به ترتیب با 20 و 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود آب شیرین‌کن روستای رضوان در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان ادامه داد: در روستاهای رمچاه، کوه‌های لافت و سوزا هم آب شیرین‌کن‌هایی در دست بهسازی و احداث است که با بیشرفت فیزیکی مطلوب دو دستگاه از آنها در دهه فجر و هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه‌پور ادامه داد: آب شیرین‌کن‌های مجتمع سیاهو بندرعباس، مجتمع دیوان و حسینیه، پدل و لمزان روستاهای منشعب از خط محرم در محدوده روستای مقام چیروئیه و گرزه در بندرلنگه و همچنین گابریک در شهرستان جاسک در دست مطالعه است که با پایان یافتن طرح مطالعاتی آنها امسال به مناقصه گذاشته می‌شوند.

وی اضافه کرد: در مقابله با خشکسالی‌ها، کمبود منابع آبی و کاهش کیفیت آب شرب روستاها یکی از مهم‌ترین راهکارهای تامین آب شرب روستاها با توجه به ظرفیت بی‌کران آب دریا، استفاده از آب شیرین‌کن‌هاست که شرکت آب و فاضلاب روستایی اهتمام ویژه‌ایی به این امر دارد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول