اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

استفاده از خط‌کشی رنگ گرم ترافیکی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: برای نخستین بار در 9 نقطه از شهر قزوین برای خط‌کشی معابر با اعتباری بالغ بر 90 میلیون تومان از رنگ‌های گرم استفاده شده است.

استفاده از خط‌کشی رنگ گرم ترافیکی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، اسماعیل عرشیان بیان کرد: برای نخستین‌بار در شهر قزوین روی پل‌های عمران و نادری برای خط‌کشی از رنگ‌های گرم استفاده شد و پس از آن محور نسیم شمال، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار شهید بهشتی خطوط ارتعاشی به‌ منظور افزایش ایمنی و تأکید بیشتر بر ضرورت هوشیاری رانندگان و توجه به علایم به روش استروژن که به خاطر ساختار هندسی و نوع وسایل نقلیه‌ای که در این محدوده تردد می‌کنند، برای اجرای خط‌کشی با استفاده از رنگ‌های گرم انتخاب شد.

وی اظهار کرد: خط‌کشی ترافیک جزو علایم افقی و براساس آیین‌نامه از علایم هشدار دهنده‌ای است که در کف خیابان به‌ منظور ایجاد نظم در عبور و مرور و کاهش تصادف‌ها اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: استفاده از رنگ‌های گرم ترافیکی با توجه به ماندگاری، عدم آلایندگی زیست محیطی و میزان بازتاب بالایی که به خصوص شب هنگام و در هوای مه آلود دارند، بهتر از رنگ‌های سرد ترافیکی است.

عرشیان در خصوص طول عمر این رنگ‌ها اضافه کرد: طول عمر این رنگ‌ها از یک و نیم تا سه سال است که اگر کیفیت بستر آسفالت مناسب باشد، این میزان به 50 درصد افزایش می‌یابد.

وی پیرامون ویژگی‌های خاص این رنگ‌ها خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های خاص این رنگ‌ها می‌توان به میزان بازتاب و شفافیت آنها اشاره کرد، مشکلی که در اکثر شهرهای صنعتی و شهرهایی که آلاینده‌های زیست محیطی آن‌ها زیاد است، جرم‌گیری رنگ‌هاست که شهر قزوین از این امر جدا نیست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم از عواملی که در بحث کیفیت و طول عمر خط‌کشی‌ها مؤثر است، می‌توان به آلودگی‌های صنعتی، شهری، وسایل نقلیه اشاره کرد.

عرشیان یادآور شد: از آنجایی که رنگ‌های گرم در مدت زمان کمی خشک می‌شوند، از لحاظ ترافیکی مفید بوده و پس از اجرا می‌توان در مدت زمان کوتاه ترافیک را روی آن پیاده کرد.

وی با اشاره به طول خط‌کشی‌های معابر اصلی در این شهر گفت: طول خط‌کشی برای معابر اصلی شهر قزوین نیاز است که بدون احتساب نواحی شهری حدود 930 کیلومتر خط ‌باشد، که به‌ طور متوسط 170 کیلومتر آن مربوط به شهرداری منطقه یک، 230 کیلومتر مربوط به شهرداری منطقه دو و بقیه مربوط به شهرداری منطقه سه است.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول