اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

طرح فروش آثار تجسمی هنرمندان استان مرکزی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برنامه‌ریزی به منظور فروش آثار تجسمی هنرمندان استان خبر داد.

طرح فروش آثار تجسمی هنرمندان استان مرکزی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک‌ مصطفی مشایخی ظهر امروز در دیدار با برخی از هنرمندان هنرهای تجسمی استان اظهار داشت: طرح جامع فروش آثار تجسمی هنرمندان به صورت جدی در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هنرمندان از تاثیرگذارترین قشرهای فرهنگی جامعه هستند که می‌توانند با خلق آثار هنری ارزش‌های بسیاری را در جامعه نهادینه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در شرایطی که دشمن در تلاش است با استفاده از جنگ نرم مردم ایران اسلامی را از اعتقادات و ارزش‌های دینی و فرهنگی دور سازد، این هنرمندان هستند که می‌توانند با خلق آثار فاخر هنری توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند، زیرا هر تفکری که در قالب هنر ریخته شود ماندگار خواهد بود و تغییر نخواهد کرد.

مشایخی با بیان اینکه حمایت مادی و معنوی از هنرمندان اصلی مهم و ضروری است گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امسال در راستای توسعه و ترویج هنرهای تجسمی طرح جامع فروش آثار تجسمی هنرمندان را به صورت هفتگی و ماهانه در دستور کار دارد که در این راستا ماه گذشته نخستین اکسپو هنرهای تجسمی استان مرکزی را با ارائه 34 اثر از هنرمندان استان مرکزی در فرهنگسرای آیینه برگزار کرد.

وی آشنایی بیشتر مدیران سازمان‌های دولتی با رشته‌های مختلف هنری و جذب آنان برای خرید آثار هنری را از نتایج مثبت برگزاری اکسپو دانست و گفت: بدون شک زمانی که خرید آثار هنری رونق پیدا کند چرخه اقتصاد هنر نیز به حرکت در می‌آید و در حقیقت اقتصاد هنر رشد می‌کند و این رشد اقتصاد به نفع هنر و هنرمند خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری نهمین جشنواره هنرهای تجسمی در آینده‌ای نزدیک در اراک خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در هشت رشته نقاشی، مجسمه‌سازی، پوستر، تایپوگرافی، تصویر‌سازی، نگارگری، کاریکاتور و طراحی در اواخر سال جاری برگزار می‌شود.

به گفته وی ساماندهی انجمن هنرهای تجسمی استان،  تشکیل کانون تخصصی هنرهای تجسمی، راه‌اندازی سایت انجمن، تقدیر از فعالان، ساخت فروشگاه نگار به منظور فروش آثار هنری هنرمندان و... از دیگر برنامه‌های این اداره در راستای حمایت از هنرمندان هنرهای تجسمی است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول